یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین غذاها در کافه های ایرانی پاستا آلفردو است که به احتمال زیاد آن را امتحان کرده اید. اگر طعم پاستای آلفردو را دوست دارید بدون شک از لازانیای آلفردو هم خوشتان می آید. لازانیای آلفردو با لایه‌های مرغ، قارچ، اسفناج و پنیر شامی پر از طعم‌های مختلف است که یک برش از آن هر کسی را سیر می‌کند! طعم فوق‌العاده خامه و پنیر پارمزان در سس آلفردو مزه این لازانیای خوشمزه را تکمیل می‌کند و مطمئناً بعد از یک بار امتحان کردن طعمش را فراموش نخواهید کرد. البته لازانیای آلفردو غذای سنگینی است و شاید بهتر باشد آن را به طور مرتب مصرف نکنید. اما برای مناسبت‌های خاص و جهت ایجاد تنوع در برنامه غذایی این لازانیا حرف ندارد.

لازانیای اسفناج با سس آلفردو

طرز تهیه لازانیای آلفردو

فر را از قبل با دمای ۱۷۵ درجه گرم کنید. تابه بزرگی را روی شعله متوسط داغ کنید. روغن سرخ کردنی را داخل تابه بریزید. قارچ‌های خرد شده را اضافه کنید و ۵ دقیقه تفت بدهید. شعله زیر تابه را کم کنید و ۸ دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید تا قارچ‌ها نرم شوند.

قارچ‌های پخته شده را از تابه خارج کنید و روغن اضافه آن را بگیرید. کمی نمک و پودر سیر روی آنها بپاشید و کنار بگذارید.

برای تهیه سس آلفردو، کره را داخل یک شیرجوش قرار دهید و آن را روی شعله متوسط بگذارید تا کره آب شود. دو حبه سیر را رنده کنید و همراه با خامه، نمک و فلفل به کره اضافه کنید. بگذارید با همان شعله متوسط قل بخورد سپس شعله را کم کنید و ۷-۸ دقیقه دیگر حرارت بدهید.

شیرجوش را از روی حرارت بردارید. پنیر پارمزان را به تدریج اضافه کنید. سپس دوباره ۲-۳ دقیقه روی شعله بگذارید و در این مدت مرتب هم بزنید. سس آلفردو را گرم سرو کنید.

ورقه‌های لازانیا را طبق دستور نوشته شده روی بسته‌بندی تهیه کنید. کف یک تابه پیرکس حدوداً ۲۰ در۳۰ سانت را چرب کنید و سه ورقه لازانیا را کف آن بچینید. ۱/۳ پنیر موزورلا را روی لایه لازانیا بپاشید. سپس ۱/۳ مرغ خرد شده را روی پنیر پخش کنید. بعد از آن هم به ترتیب ۱/۳ قارچ‌ها و ۱/۳ سس آلفردو را بریزید. لایه‌ها را به طور متناسب پخش کنید.

مرحله قبلی را دو بار تکرار کنید تا در نهایت سه لایه مانند هم داشته باشید. ۱/۲ پیمانه پنیر موزورلا باقیمانده را روی لازانیا بریزید. روی ظرف فویل آلومینیومی بکشید و آن را به مدت ۱ ساعت در فر قرار دهید.