شیر توت فرنگی یکی از اون نوشیدنی های خوشمزه و جذابه که کلی خاصیت داره. اگه از اون دسته افرادی باشین که طعم شیر رو دوست ندارن، شیر توت فرنگی یه راه خیلی عالیه که باعث میشه عاشق نوشیدن شیر بشین (البته اگه به شیر حساسیت نداشته باشین) و از اون لذت ببرین. شاید طرز تهیه اون رو بلد نباشین. نگران نشید. من اینجا هستم تا به سوال " چگونه شیر توت فرنگی درست کنیم " پاسخ بدم.

شیر توت فرنگی خانگی که قصد داریم ازش بیشتر صحبت کنیم؛ طعم و رنگ طبیعی توت فرنگی رو داره و هیچ گونه رنگ یا مزه ی مصنوعی ای بهش اضافه نشده. این شیر توت فرنگی برای کودکان کاملا مناسب و سالمه. همین طور مصرف شیر توت فرنگی در بارداری هم میتونه برای سلامت جنین مفید باشه.

این شیر توت فرنگی خونگی رو میتونین با توت فرنگی های تازه و حتی یخ زده هم تهیه کنین. در هر دو روش نتیجه تفاوتی نداره. در ضمن به جای شیر لبنی هم میشه از شیر بادام یا شیر نارگیل استفاده کرد. بعد از تهیه این سیروپ خوشمزه، دیگه هر وقت که بخواین میتونین دو یا سه قاشق ازش داخل شیر بریزین و از طعم طبیعی و تازه ی اون لذت ببرین. دیگه چی بهتر از این؟!

طرز تهیه شیر توت فرنگی

مرحله اول:

توت فرنگی ها را به خوبی بشویید و تمیز کنید. سپس اجازه دهید کمی آب آن ها گرفته شود. بعد توت فرنگی ها را کمی خرد کنید.

شستن توت فرنگی

مرحله دوم:

حالا باید یک شیر جوش یا قابلمه کوچک بردارید و توت فرنگی را به همراه شکر و آب در آن بریزید. شیر جوش را روی حرارت متوسط قرار دهید. به مدت ده دقیقه آن را به هم بزنید تا به خوبی مخلوط شده و کمی غلیظ شود. سپس حرارت را خاموش کرده و مخلوط توت فرنگی را از روی آن بردارید.

مرحله سوم:

در این مرحله از تهیه شیر توت فرنگی باید یک صافی محکم و مناسب را بالای یک کاسه قرار دهید. مخلوط توت فرنگی را روی صافی بریزید و به کمک پشت یک قاشق توت فرنگی ها را به سطح صافی فشار دهید. تمام سیروپ را به این روش درون کاسه بریزید. سپس آن را در یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود.

طرز تهیه شیر توت فرنگی

مرحله چهارم:

برای سرو باید در یک پیمانه شیر حدودا 3 الی 4 قاشق غذاخوری سیروپ توت فرنگی بریزید. می توانید طعم شیر را تست کنید و مطابق با ذائقه ی خودتان این مقدار را تغییر دهید. سیروپ را به کمک قاشق در شیر حل کنید. با خامه ی فرم گرفته روی آن را تزیین کرده و کمی ترافل رنگی روی خامه بپاشید. نوش جان.

سیروپ توت فرنگی در شیر

نکات کلیدی تهیه شیر توت فرنگی

- به خاطر داشته باشید پس از تهیه ی سیروپ توت فرنگی آن را با ظرف در بسته و در یخچال نگه داری کنید.

- در تهیه این دسر میتوانید از عسل به جای شکر استفاده کنید.

- اگر دوست داشته باشید که شیر توت فرنگی با بستنی میل کنید؛ میتوانید از همین دستور یا دستور تهیه میلک شیک توت فرنگی کمک بگیرید.

- توت فرنگی هایی که در مرحله ی سوم از صافی رد نشده اند را میتوانید برای تزیین استفاده کنید.

- طرز تهیه شیر توت فرنگی خانگی از سایت celebratingsweets ترجمه شده است.