شکلات که برای برخی خوشمزه‌ترین خوراکی روی زمین است، کاربرد گسترده‌ای در تزیین انواع کیک، شیرینی و دسر دارد. با انواع و اقسام شکلات و ترکیبات آن می‌توانید زیباترین و جذاب‌ترین تزیینات را بر روی کیک و شیرینی‌های خود خلق کنید.

امروز در ایران کوک قصد داریم طرز تهیه کرم شکلاتی مخصوص را آموزش دهیم که برای تزیین انواع کیک و شیرینی به کار می‌رود. همچنین از این کرم شکلاتی مخصوص در وعده صبحانه همراه با نان می‌توانید استفاده کنید. با ما همراه باشید تا طرز تهیه کرم شکلاتی مخصوص خوشمزه و حرفه‌ای را یاد بگیرید.

 

طرز تهیه کرم شکلاتی مخصوص

مرحله اول

کره را در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود. سپس، پنیر ماسکارپونه و کره را داخل کاسه‌ای بریزید و 3 دقیقه با همزن بزنید تا نرم و یکدست شود.

باترکرم شکلاتی

مرحله دوم

پودر شکر و پودر کاکائو را کم کم روی مخلوط کره و پنیر الک کنید. سپس، نمک را نیز اضافه کنید و با همزن 1 دقیقه بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند.

باترکرم شکلاتی

مرحله سوم

در انتهای کار اسانس و وانیل را به مواد فوق بیفزایید و مخلوط کنید. سپس، روی کاسه را بپوشانید و کرم را داخل یخچال استراحت دهید تا خوب سرد شود. کرم شکلاتی سردشده را از یخچال بردارید، کمی هم بزنید و استفاده کنید.

باترکرم شکلاتی

نکات طلایی در تهیه کرم شکلاتی مخصوص

این کرم عالی و خوشمزه، فرم پذیری بالایی دارد و شل نمی‌شود. اگر می‌خواهید کرم شکلاتی تلخ داشته باشید، شکر را کمتر بریزید یا مقدار پودر کاکائو را بیشتر کنید.

سخن آخر

کرم شکلاتی مخصوص، نوعی کرم خوشمزه است که برای تزیین انواع کیک و شیرینی به کار می‌رود. همچنین کرم شکلاتی را می‌توانید در وعده صبحانه همراه با نان سرو کنید.

برای درست کردن کرم شکلاتی مخصوص باید کره نرم‌شده و پنیرماسکارپونه را با همزن بزنید. سپس، پودر شکر و پودر کاکائو را کم کم روی آن‌ها الک کنید. در ادامه نیز نمک را اضافه کنید و هم بزنید. در آخر اسانس وانیل را با مواد مخلوط کنید و کرم شکلاتی را در یخچال بگذارید تا سرد شود.