چیکن انچیلادا از غذاهای تند مکزیکیه که خیلی طرفدار داره. انچیلادا مرغ مخصوصا برای کسانی که غذای تند دوست دارن می تونه گزینه ی خوبی باشه. البته میشه میزان تندی این غذا رو بسته به سلیقه کم کرد. انچیلادا انواع مختلف دیگه هم داره که تو مواد اولش از گوشت و مرغ استفاده نشده. مثل انچیلادا با نان ترتیلا و انچیلادا فلفل سبز با سس پنیر که در واقع انچیلادا برای گیاه خواران هستند. انچیلادا در واقع نوعی سمبوسه محسوب میشه که شاید حتی خوشمزه تر و لذیذتر از از سمبوسه هم باشه. درست کردنش هم آسونه. امروز ایران کوک دستور پخت انچیلادا مرغ رو براتون نوشته تا بخورید و لذت ببرید.

طرز تهیه انچیلادا مرغ تند

مرحله اول:

داخل ماهیتابه کمی روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. خمیر نان ترتیلا را به ترتیب داخل ماهیتابه قرار دهید و پس از اینکه حباب زد برگردانید تا طرف دیگر نان نیز آماده شود.

انچیلادا

مرحله دوم:

داخل قابلمه 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن مایع بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، فلفل قرمز را اضافه کنید و کمی تفت دهید سپس 2 لیوان آب، رب گوجه فرنگی، پودر سیر، پودر پیاز، پودر زیره، نشاسته ذرت و مقداری نمک بریزید و هم بزنید تا به جوش بیاید ، پس از اینکه کمی جوشید سس را از روی حرارت بردارید.

انچیلادا

مرحله سوم:

نان های ترتیلا را که آماده کرده اید به نوبت داخل سس فلفلی که آماده کرده اید بزنید. میان هر نان مقداری مرغ پخته و مقداری پنیر بریزید و نان را رول کنید. داخل ظرف پیرکس را چرب کنید. نان ها را به نوبت آماده کنید و در کنار هم قرار دهید.

انچیلادا

مرحله چهارم:

باقی مانده سس را روی نان ها بریزید و پخش کنید (دقت کنید که فقط روی نان ها با لایه ای از سس پوشانده شود و نیازی به افزودن سس بیش از حد نیست). روی مواد را با باقی مانده پنیر بپوشانید. سپس داخل فری که از قبل با  دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 15 دقیقه قرار دهید.

انچیلادا

مرحله پنجم:

پس از اینکه آنچیلادای مرغ آماده شد از فر خارج کنید. انچیلادا را در ظرف بکشید و همراه با سالاد، پیاز خرد شده، خامه ترش و ... تزیین و سرو کنید.

انچیلادا

نکات کلیدی تهیه انچیلادا مرغ:

- میتوانید از هر نوع پنیری که دوست دارید استفاده کنید.

- همچنین میتوانید به جای سس فلفل از سس ماکارونی آماده استفاده کنید و با افزودن فلفل آن را تند کنید.