پیتزای سبزیجات سرشار از عطر و طعم سبزیجات تابستانی است. رنگ‌های شاد این پیتزا زیبایی‌بخش سفره‌های شماست و عطر آن در حین پخت در فر فوق‌العاده است. فقط باید مراقب آن باشید که قبل از زمان سرو طاقتتان را از دست ندهید در غیر این صورت ممکن است نصف پیتزا به سر سفره نرسیده تمام شود! پیتزای سبزیجات آسان یک غذای سبک تابستانی است که شاید اسم پیتزا به درستی آن را تعریف نکند، چون در آن به جای خمیر از نان معمولی استفاده می‌شود. می‌توانید از نان‌های گرد کوچک استفاده کنید یا این که نان بزرگی را به صورت قطعات مستطیلی (یا هر شکل دیگری که دوست دارید) کوچک در آورید و سبزیجات و پنیر را روی آنها بچینید.

تهیه این پیتزای سبزیجات بسیار راحت و سریع است. در عرض نیم ساعت غذای خوش آب و رنگ خوش مزه شما آماده می‌شود. پس اگر به دنبال این هستید که بدون فدا کردن طعم و زیبایی غذا، کمی در زمانی که صرف آشپزی می‌کنید صرفه‌جویی کنید، این پیتزای سبزیجات گزینه خوبی است.

طرز تهیه پیتزای سبزیجات آسان

فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. پنیر خامه‌ای را در کاسه‌ای بریزید و دو سه دقیقه خوب هم بزنید (ترجیحاً با همزن برقی) تا خوب نرم شود.

نان‌ها را روی یک سینی فر بچینید. روی آنهاپنیر خامه‌ای بمالیدو سپس یک لایه سس پستو روی آنها بمالید. بعد از آن نوبت به چیدن سبزیجات روی پستو می‌رسد. اول از همه فلفل دلمه‌ای و پیازچه را خرد کنید. سپس گوجه را به صورت ورقه‌های نازک درآورید.

سبزیجات پیتزا

ورقه‌های نازک گوجه را به طور منظم روی پستو بچینید. بعد از آن فلفل دلمه‌ای و پیازچه خرد شده و ذرت را روی آن بپاشید. سعی کنید سبزیجات به طور یکنواخت روی نان پخش شود. در آخر هم روی سبزیجات را با پنیرهای رنده شده بپوشانید. می‌توانید کمی ریحان خرد شده هم روی پنیر بریزید.

پیتزای سبزیجات تابستانی

سینی را به مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا پنیر ذوب شود. بعد از خارج کردن از فر کمی صبر کنید پیتزاها خنک شوند سپس آنها را سرو کنید. می‌توانید روی پیتزای سبزیجات را با ریحان تازه تزیین کنید.

ریحان برای پیتزا سبزیجات