نان ذرت شکم پر شامی عالی، خوشمزه و کامل است. نان ذرت به تنهایی هم خوشمزه است. اما برای داشتن ساندویچ نان ذرت لازم نیست نان و مواد داخل ساندویچ جدا از هم تهیه شوند. بلکه کافی است مخلوط گوشت به صورت لایه‌ای وسط خمیر نان قرار بگیرد و داخل فر پخته شود. به این ترتیب نان ذرت شکم پر یا ساندویچ گوشت شما پخته و آماده می‌شود. اضافه کردن مقداری پنیر رنده شده به مخلوط گوشت این ساندویچ را فوق‌العاده می‌کند. فقط تصورش را بکنید که وقتی نان را برش بزنید با چه چه صحنه زیبایی روبرو می‌شوید: گوشت و پنیر لای نان ذرت زرد رنگ .

می‌توانید برای تنوع به جای ایجاد لایه میانی، مخلوط گوشت را مستقیماً با خمیر نان ذرت مخلوط کنید و سپس داخل قالب بریزید. با این روش هم نان ذرت شکم پر به همان اندازه خوشمزه می‌شود. در ضمن حتی می‌توانید نان ذرت را به تنهایی و بدون مخلوط گوشت تهیه کنید و آن را همراه با اقلام صبحانه سرو کنید یا همراه با خوراک‌های مرغی و گوشتی میل نمایید.

طرز تهیه نان ذرت شکم پر

اول از همه لایه میانی نان را تهیه کنید. ۱ قاشق کره را داخل تابه‌ای بریزید و روی شعله آب کنید. گوشت چرخکرده را همراه با نمک (فلفل و ادویه به دلخواه) داخل تابه‌ بریزید و روی شعله متوسط تفت بدهید و هم زمان با قاشق چوبی تکه‌های گوشت را از هم باز کنید.

پیاز را رنده یا خیلی ریز خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را نیز به صورت نگینی خرد کنید. وقتی گوشت چرخکرده قهوه‌ای رنگ شد، پیاز و فلفل دلمه‌ای را به آن اضافه کنید. بعد از ۴-۵ دقیقه تفت دادن مواد را از روی شعله بردارید و روغن اضافه آن را جدا کنید.

حال وقت آن است که فر را گرم کنید. دمای فر را روی ۱۹۰ درجه سانتیگراد تنظیم نمایید. یک قالب مربعی ۲۰ سانتی( یا هر قالبی با حجم مشابه) را با مقدار اندکی کره چرب کنید و روی آن هم مقداری آرد ذرت بپاشید.

آرد ذرت، آرد گندم، بیکینگ‌پودر، جوش شیرین و نمک را در کاسه‌ای با هم میکس کنید. در کاسه‌ی دیگری، تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و با باترمیلک و کره آب شده مخلوط کنید. سپس آن را روی مواد خشک بریزید و هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط شوند.

نصف کمتر خمیر را داخل قالب بریزید و با لیسک یا قاشق آن را به طور یکنواخت در قالب پخش کنید. سپس مخلوط گوشت را روی آن بریزید و پخش کنید. پنیر چدار را نیز رنده کنید و روی گوشت بپاشید. حال خمیر باقیمانده را قاشق قاشق در جاهای مختلف بریزید و سریع پخش کنید چون خمیر زود سفت می‌شود.

قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و به مدت حدوداً ۳۵ دقیقه نان ذرت شکم پر را بپزید.

ساندویچ گوشت با نان ذرت

نکته: خیلی مهم است که وقتی مواد خشک و خیس نان ذرت را با هم مخلوط کردید بقیه مراحل را به سرعت انجام دهید، چون باترمیلک با جوش شیرین واکنش می‌دهد و خمیر سریع غلیظ و سفت می‌شود.