سس ها یکی از متنوع ترین طعم دهنده ها هستن که با مواد اولیه ی مختلف و به روش های گوناگون درست میشن. تنوع خیلی زیاد سس ها باعث شده که برای هر پیش غذا، غذا و دسر از سس مخصوصی استفاده میشه. سس ها فقط محدود به غذاها و سالادها نیستن و میشه اون ها را به انواع دیگه ای هم طبقه بندی کرد. یکی از انواع سس ها، سس های میوه ای هستن که با طعم شیرین و فوق العاده شون کاربردهای زیادی برای انواع دسر، کیک و شیرینی دارن. سس ها یا پوره های میوه ای ترکیبات خوشمزه ای هستن که هم در مصارف خانگی و هم در همه ی شیرینی فروشی ها و قنادی ها مورد استفاده قرار می گیرن.

اغلب سس و پوره های میوه ای با میوه های تابستونی درست میشن. پوره ی توت فرنگی یک نوع سس میوه ای غلیظه که ترکیبی خوشمزه از توت فرنگی و شکره. این پوره به اسم سس توت فرنگی هم شناخته میشه. موارد استفاده از پوره ی توت فرنگی خیلی زیاده. کافیه طرز تهیه پوره سیب زمینی رو یاد بگیرید، این سس بی نظیر رو درست کنید و اون رو روی انواع کیک و شیرینی خونگی بریزید تا طعم فوق العاده ی توت فرنگی به تمام بافت کیک و شیرینی برسه. علاوه بر این می تونید از پوره توت فرنگی برای طعم دار کردن بستنی هم استفاده کنید. روی اسکوپ های بستنی وانیلی یا بستنی توت فرنگی از این سس خوشمزه بریزید و نوش جان کنید. خیلی از دسرها مثل پاناکوتا هم نیاز به یه سس میوه ای خوشمزه دارن. پوره توت فرنگی رو روی پاناکوتا بریزید، اون رو به دلخواه تزیین و سرو کنید. با درست کردن پوره توت فرنگی می تونید از اون به عنوان پر کننده ی لایه های کیک و شیرینی و همچنین تارت استفاده کنید. برای رنگی کردن خامه نیازی به رنگ های خوراکی ندارید. کافیه کمی از پوره ی توت فرنگی رو با خامه قنادی ترکیب کرده و خوب بزنید تا رنگ و طعم اون رو عوض کنید. موارد استفاده از پوره توت فرنگی محدودیت نداره و شما می تونید با خلاقیت خودتون از اون در انواع دسرها، کیک ها و شیرینی ها استفاده کنید.

تا فصل تابستون تموم نشده از این میوه های خوشمزه استفاده کنید و باهاش پوره درست کنید. البته می تونید توت فرنگی ها رو بشورید، اون ها رو داخل ظرف فریزری بریزید و چند ماه داخل فریزر نگهداری کنید تا در فصل های دیگه هم بتونید از این پوره ی خوشمزه استفاده کنید. هر زمان خواستید توت فرنگی های یخ زده رو بیرون بیارید و باهاش پوره توت فرنگی درست کنید. پوره ی توت فرنگی به تنهایی هم می تونه یه عصرونه ی خنک و دلچسب تابستونی باشه. با ما همراه بشید و طرز تهیه پوره توت فرنگی رو از دست ندید.

 

طرز تهیه پوره توت فرنگی

 

۱- توت فرنگی ها را بشویید و کلاهک (برگ) بالای آن را جدا کنید.

۲- توت فرنگی ها را داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزنند.

۳- بعد از یخ زدن توت فرنگی ها، آن ها را داخل کاسه ای بزرگ بریزید تا یخ آن آب شود.

۴- پس از ذوب شدن، توت فرنگی ها را به همراه آب شان داخل مخلوط کن با میکسر بریزید. تا زمانی که توت فرنگی ها کاملا له و پوره شوند، آن ها را با سرعت زیاد مخلوط کن میکس کنید.

۵- شکر را به پوره توت فرنگی اضافه کرده و با هم مخلوط کنید تا شکر ها کاملا حل شده و پوره یکدست و غلیظ شود. کمی آب لیمو ترش به پوره اضافه کنید تا طعم آن بی نظیر شود.

  میکس میوه  

۶- پوره توت فرنگی را داخل ظرف در بسته بریزید و در یخچال نگهداری کنید. هر زمان خواستید آن را از یخچال بیرون آورده و استفاده کنید.

نوش جان!

  پوره ی توت فرنگی خانگی  

نکات کلیدی طرز تهیه پوره توت فرنگی

- شما می توانید پوره توت فرنگی را در ظرف درب بسته به مدت ۱ هفته در یخچال و ۱ ماه در فریزر نگهداری کنید.

- برای طرز تهیه پوره توت فرنگی حتما از توت فرنگی تازه و سالم، بدون لک و زدگی استفاده کنید.

- با این مقدار مواد اولیه حدود ۳۰۰ میلی لیتر (۱ و ۱/۴ پیمانه) پوره توت فرنگی خواهید داشت.

- میزان شکر پوره توت فرنگی را می توانید با توجه به موارد استفاده تان کم یا زیاد کنید. به عنوان مثال برای روی کیک و یا پر کردن لایه های آن، می توانید پوره سیب را شیرین تر، و برای روی بستنی می توانید میزان شکر آن را کمتر کنید.

- اگر از توت فرنگی تازه برای درست کردن پوره توت فرنگی استفاده می کنید، ابتدا آن ها را چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خنک شوند. سپس آن ها را برای پوره توت فرنگی استفاده کنید.

- برای پوره کردن توت فرنگی ها می توانید از گوشت کوب برقی هم استفاده کنید.