خیار قایقی ظرفی از جنس خیار هستند که سالاد تن ماهی داخل آنها قرار می‌گیرد و می‌شود آنها را به شکل‌های مختلف هیجان انگیزی تزیین کرد! سالاد تن ماهی هم یک ترکیب خوشمزه و مقوی است که احتیاج به مواد زیادی ندارد. کافی است سبزیجات مختلف را خرد کنید و با تن ماهی و سس تهیه شده از ماست چکیده مخلوط کنید. می‌توانید از هر سبزیجاتی که دوست دارد و در منزلتان موجود هست داخل سالاد استفاده کنید. تهیه خیار قایقی با این سالاد تن ماهی وقت خیلی کمی از شما می‌گیرد و در ضمن بچه‌ها را تشویق به خوردن ماهی می‌کند. این این سالاد را پسندیدید از دیگر انواع سالاد رژیمی هم دیدن کنید.

سالاد تن ماهی رژیمی را میتوانید به عنوان یک وعده غذای کامل میل کنید. همچنین میتوانید آن را در خیارهای کوچک به شکل فینگر فود سرو کنید.

طرز تهیه سالاد تن ماهی با خیار قایقی

برای تهیه سالاد تن ماهی، ابتدا سبزیجات را خرد کنید. فلفل دلمه‌ای و ساقه کرفس را خرد کنید سپس پیازچه را هم با ساقه تکه تکه کنید و به آن اضافه نمایید.

سبزیجات خرد شده

برای تهیه سس سالاد تن ماهی، در ظرف کوچکی ماست چکیده را به خوبی با آب لیمو، نمک، فلفل، پودر سیر و پیاز خشک مخلوط کنید. دو کنسرو تن ماهی را باز کنید، روغن آنها را بگیرید و سپس آنها را روی سبزیجات بریزید. سس سالاد آماده شده در مرحله قبلی را هم اضافه کنید.

سس سالاد تن ماهی

سالاد را به خوبی هم بزنید تا سس به همه قسمت‌ها برسد سپس روی ظرف سالاد را بپوشانید و آن را چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود و طعم‌ مواد مختلف به خوبی با هم ترکیب شود. سالاد تن ماهی بعد از سرد شدن خوشمزه تر میشود.

سالاد تن ماهی

برای تهیه خیار قایقی، خیارها را پوست بکنید و به صورت طولی از وسط نصف کنید. با یک قاشق وسط خیارها را خالی کنید آنها را به شکل قایق درآورید. موقع سرو، با استفاده از یک اسکوپ ساز کوچک، سالاد تن ماهی را به صورت توپ‌های کوچک درآورید و آن‌ها را در خیارهای قایقی بچینید.

سالاد خیار قایقی

نکات کلیدی تهیه سالاد قایقی

برای تزیین بیشتر سالاد می‌توانید با خلال دندان برای قایق‌ها پرچم درست کنید و دو عدد چوب شور را به عنوان پارو کنار قایق‌ها قرار دهید.

سالاد قایقی

- بهتر است نزدیک به زمان سرو، سالاد تن ماهی را داخل خیار قایقی بریزید در غیر این صورت ممکن است آب تن ماهی خارج شود و سالاد آب بیاندازد.