آلبالو یکی از خوشمزه ترین میوه های تابستونیه که با طعم ترش و خاصش طرفدارهای زیادی داره. با این میوه ی خوشمزه و پر طرفدار دسرهای زیادی میشه درست کرد. چیز کیک آلبالو یکی از خوشمزه ترین دسرهاییه که با آلبالو درست میشه. چیز کیک آلبالو انواع مختلف داره و به روش های متفاوتی درست میشه. در اغلب دستورها روی چیز کیک رو با ژله ی آلبالویی یا خود آلبالو می پوشونن و تزیین میکنن. ترکیب طعم ترش آلبالو در کنار پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه ای طعمی فوق العاده به چیز کیک میده که بهتون پیشنهاد می کنیم حتما اون رو امتحان کنید. یه دسر خوشمزه ی دیگه با آلبالو، کیک آلبالوی ساده اس که به روشی خاص اما آسون درست میشه. کیک آلبالو یه انتخاب فوق العاده برای روزهای گرم تابستونه، مخصوصا برای کسایی که آلبالو دوست دارن.

امروز می خوایم به لیست انواع دسر آلبالویی یه دسر جدید اضافه کنیم. تنوع دسر آلبالو آنقدر زیاده که نمی شه یه دسر مشخص رو به عنوان دسر آلبالو معرفی کرد. ما از بین اون ها دو نوع از خاص ترین و پر طرفدارترین اون ها رو انتخاب کردیم تا هر کدوم رو دوست داشتید انتخاب کنید. این دو دسر آلبالو اصلا شبیه به کیک و چیز کیک نیستن. دسر آلبالویی اول، یه دسر چند لایه ی بیسکویتیه که با شربت آلبالو و بیسکویت پتی بور درست میشه. دسر آلبالوی دومی هم بافتی شبیه به ژله داره و به صورت قالبی درست میشه. از اون جایی که هر دو دسر با شربت آلبالو درست میشن، لازمه که طرز تهیه شربت آلبالوی خونگی رو هم یاد بگیرید تا بتونید این دسرهای خوشمزه رو به بهترین شکل درست کنید. البته اگر فرصت درست کردن آلبالوی خونگی رو ندارید، می تونید از شربت آلبالوی صنعتی آماده هم استفاده کنید. حالا که فصل تابستونه، فرصت خوبیه که این دسرهای آلبالویی رو برای میان وعده، عصرانه و یا دسر درست کنید و از طعم بی نظیر آلبالو لذت ببرید. تزیین دسر آلبالویی با آلبالو هم فراموش نشه!

 

طرز تهیه دسر آلبالو

 

روش اول: طرز تهیه دسر آلبالویی چند لایه

۱- ابتدا آرد و نشاسته و شکر را در قابلمه بریزید و با هم مخلوط کنید. مخلوط کردن این مواد با هم باعث می شود در ادامه نشاسته و آرد گلوله نشوند.

۲- آب و شربت آلبالو را به مخلوط اضافه کنید و همه ی مواد را با هم هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند.

۳- بعد از آن که همه ی مواد در آب حل شد، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. مواد را مرتب روی شعله ی ملایم هم بزنید تا زمانی که به غلظت مورد نظر برسد (شبیه به فرنی).

۴- وقتی مواد غلیظ شد، آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا کمی خنک شود. اگر مواد یکدست نبود، می توانید از همزن دستی استفاده کنید.

۵- یک لایه بیسکویت پتی بور را در ظرف مورد نظر خود (پیرکس مستطیلی) بچینید. سپس یک لایه از مواد آلبالویی را روی آن بریزید. مواد را با استفاده از لیسک روی تمام سطح بیسکویت ها پخش و صاف کنید.

۶- مجددا روی مواد آلبالویی یک لایه بیسکویت کاکائویی بچینید. روی بیسکویت ها را با یک لایه ی دیگر از مواد آلبالویی به طور یکنواخت بپوشانید.

۷- این کار را تا ۵ لایه ادامه دهید. لایه ی آخر دسر آلبالو را با مواد آلبالویی بپوشانید و روی آن را کاملا صاف کنید.

۸- ظرف دسر را به مدت ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و آماده شود.

۹- ظرف دسر را از یخچال خارج کرده و آن را به شکل مربع های کوچک برش بزنید. روی دسر آلبالو را به دلخواه (با آلبالو) تزیین و در ظرف مورد نظر سرو کنید.

  دسر بیسکویتی با آلبالو  

روش دوم: طرز تهیه دسر آلبالویی قالبی

مواد لازم برای قسمت آلبالویی:

آب آلبالو ۳ پیمانه

نشاسته ذرت ۴ قاشق غذاخوری

کره ۱ قاشق مرباخوری

برای قسمت ساده:

شیر ۱ لیتر

آرد ۲ قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت ۲ قاشق غذاخوری

شکر ۱ پیمانه

وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری

  طرز تهیه دسر آلبالو

۱- آب آلبالو را داخل قابلمه بریزید. سپس نشاسته ذرت و کره را به آن اضافه کرده و روی حرارت ملایم با هم خوب مخلوط کنید. تا زمانی که مخلوط غلیط شود، آن را هم بزنید. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود.

۲- قالب مورد نظر خود را کمی خیس کنید. سپس مخلوط شربت آلبالو را داخل آن بریزید و اجازه دهید تا کاملا خنک شود.

۳- برای درست کردن قسمت ساده ی دسر آلبالو، شیر، آرد، نشاسته ذرت را به همراه شکر و کمی وانیل داخل قابلمه بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس آن را روی حرارت ملایم هم بزنید تا غلیظ شود. سپس آن را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا کمی خنک شود.

۴- مخلوط ساده را روی مخلوط آلبالویی داخل قالب بریزید و بعد از آن که کاملا خنک شد، قالب را به مدت ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید.

۵- دسر را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر خود سرو کنید.

 

نکات کلیدی طرز تهیه دسر آلبالو

- در روش اول هر چقدر دسر را مدت زمان بیشتری داخل یخچال قرار دهید، برش های تمیزتری خواهید داشت.

- در روش اول تعداد لایه های دسر آلبالو بیسکویتی به سلیقه ی شما بستگی دارد. می توانید تعداد لایه های دسر را بیشتر و یا کمتر کنید.

- در روش اول می توانید لایه های بیسکویتی را با طعم های ترکیبی و یا با بیسکویت های تماما ساده و یا تماما شکلاتی درست کنید.

- در روش دوم می توانید از قالب های سیلیکونی در طرح های متنوع و زیبا استفاده کنید و به راحتی دسر را از داخل قالب سیلیکونی بیرون بیاورید. برای بیرون آوردن قالب می توانید چند ثانیه ته قالب را روی بخار آب و یا داخل آب ولرم قرار دهید. سپس آن را برگردانید و دسر را خارج کنید.

- در روش دوم می توانید داخل مخلوط آلبالو چند عدد آلبالوی بدون هسته بیندازید و جلوه و طعم بهتری به دسر آلبالویی بدهید.

- در روش دوم می توانید تعداد لایه های دسر آلبالویی را به دلخواه بیشتر کنید.

تصاویر از : mona.b.30@