کدوی شکم پر فنجانی

کدوی شکم پر آنقدر خوش آب و رنگ و خوشمزه است که هر کسی با دیدن آن دهنش آب می‌افتد حتی کسانی که کدو سبز دوست ندارند. شاید یکی از بهترین راه ها برای تشویق بچه ها یا حتی بزرگترها به خودن کدو سبز، پختن آن به این شکل باشد. برای تهیه این غذا، کدوی پر خاصیت به صورت فنجان در می‌آید و سپس از گوشت و سبزیجات پخته شده و کمی پنیر پیتزا پر می‌شود. کدوی شکم پر را می‌توانید با مواد دیگری هم تهیه کنید. مثلاً برای گیاهی شدن غذا می‌توانید به جای گوشت از برنج پخته شده استفاده کنید.

کدو سبز شکم پر

طرز تهیه: فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید. پیاز و فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی خرد کنید. تابه‌ای را داغ کنید و دو قاشق روغن زیتون داخل آن بریزید. سپس پیاز و فلفل دلمه‌ای خرد شده را به آن اضافه کنید و حدود ۳ دقیقه تفت بدهید تا شروع به نرم شدن کنند. سیر را داخل تابه رنده کنید و ۱ دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید. سپس مخلوط سبزیجات را به یک بشقاب منتقل کنید.

حال گوشت چرخکرده را داخل همان تابه بریزید و روی شعله متوسط تفت بدهید تا پخته شود (حدود ۷ دقیقه).

سبزیجات پخته شده را به تابه اضافه کنید. نمک، فلفل، زیره و جعفری را اضافه و مخلوط نمایید. سس گوجه و ریحان را روی گوشت و سبزیجات بریزید و بگذارید با شعله کم روی گاز باقی بماند تا آب آن بخار شود (حدود ۵ دقیقه).

حال باید کدوهای فنجانی را درست کنید. کدو ها را به صورت حلقه‌های ۵ سانتی برش بزنید. با استفاده از یک قاشق تیز یا به کمک چاقو داخل هر تکه کدو را خالی کنید اما حدود نیم سانت از ته آن را باقی بگذارید تا نقش کف فنجان را ایفا کند. زیاد کف و دیواره کدو را نازک نکنید، در غیر این صورت مواد از داخل فنجان نشت خواهد کرد.

روی سینی فر فویل بکشید. کدوهای فنجانی را روی سینی بچینید. نصف پیمانه از پنیر رنده شده را با مخلوط گوشت ترکیب کنید سپس گوشت و سبزیجات را با قاشق داخل فنجان‌ها بریزید و کمی روی آنها فشار دهید. فنجان‌ها باید کامل پر شوند و اندکی هم روی آنها برآمده باشد.

سینی را ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید. سپس آن را خارج کنید. نصف پیمانه پنیر باقی مانده را روی فنجان‌ها بپاشید و دوباره ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید. وقتی کدو کمی نرم شد و پنیر روی آن ذوب شد، کدوی شکم پر فنجانی آماده سرو است.

کدوی شکم پر