معمولاً کسانی که رژیم لاغری دارن به دنبال سالادهای رژیمی هستن. سالاد سزار هم که یکی از پرطرفدارترین سالادهاست. پس اگه دنبال نوعی سالاد رژیمی هستید که بشه به عنوان شام یا ناهار خورد این براتون یه گزینه عالیه. یکی از سوالاتی که زیاد پرسیده میشه اینه: چطور سالاد سزار رژیمی درست کنیم؟ برای جواب دادن به این سؤال باید به چند نکته توجه کنید.

اول این که نوع پخت مرغ اهمیت داره. سینه مرغ به خودی خود کالری خیلی کمی داره. اما اگه در روغن سرخ بشه دیگه اون قدرها هم سالم و رژیمی نیست. پس بهتره برای تهیه سالاد سزار رژیمی مرغ رو کباب کنید یا در فر بپزید.  پخت مرغ در فر هم خیلی ساده است. با این کار مرغ نه تنها رژیمی میشه بلکه میتونه خیلی هم خوشمزه باشه که در قسمت طرز تهیه سالاد بیشتر در این مورد توضیح میدم. نکته دوم سس سالاد سزار رژیمی هست. برای سس رژیمی گزینه های زیادی دارید. میتونید از سرکه بالزامیک استفاده کنید. یا در سس سزار از ماست به جای مایونز استفاده کنید. راحت ترین راه هم اینه که فقط کمی آب لیمو ترش تازه رو بگیرید و روی سالاد سزار بریزید. پنیر پارمزان هم میتونید به مقدار کم روی سالاد سزار رژیمی رنده کنید. نکته آخر هم مربوط به نان کروتان هست. به جای سرخ کردن، میتونید نون رو در ساندویچ ساز یا توستر توست کنید و کنار سالادتون سرو کنید. با رعایت این نکات طرز تهیه سالاد سزار رژیمی هیچ دردسری نداره و هر موقع خواستید میتونید ازش به عنوان یه وعده غذای رژیمی استفاده کنید.

 

طرز تهیه سالاد سزار رژیمی

 

مرحله اول:

اول از همه لازم است سینه مرغ را طعم دار کنید. برای طعم دار شدن مرغ زمان زیادی لازم نیست. مقداری روغن زیتون، سرکه بالزامیک، سیر رنده شده، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. مرغ را به این سس آغشته کنید و به مدت نیم ساعت در ظرف در بسته یا کیسه زیپ داری داخل یخچال قرار دهید.

 

مرحله دوم:

بعد از نیم ساعت مرغ را در تابه گریل مناسب فر قرار دهید (میتوانید از یک ظرف پیرکس یا سرامیکی هم استفاده کنید). فر را از ده دقیقه قبل روی دمای 220 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. روی ظرف مرغ را با فویل آلومینیومی بپوشانید و آن را به فر گرم شده منتقل کنید. تایمر را روی 30 دقیقه تنظیم کنید.

سینه مرغ گریل شده

 

مرحله سوم:

کاهو را بشویید و برگ های اضافی آن را جدا کنید. سپس آن را به شکل دلخواه خرد کنید و کنار بگذارید تا مرغ آماده شود. نان را هم در توستر یا ساندویچ ساز توست کنید و در صورت تمایل خرد کنید.

سالاد سزار رژیمی  

مرحله چهارم:

کاهو را در ظرف سرو بریزید. مرغ گریل شده را خرد کنید و روی کاهو بچینید. نان توست شده را اضافه کنید. در صورت تمایل کمی پنیر پارمزان روی سالاد سزار رژیمی رنده کنید. میتوانید از آب لیمو ترش یا سرکه بالزامیک روی این سالاد استفاده کنید. اما در ادامه طرز تهیه سس رژیمی سالاد سزار را هم آموزش خواهیم داد.

سالاد سزار رژیمی

طرز تهیه سس سالاد سزار رژیمی

ابتدا سیر را با رنده خیلی ریز رنده کنید و در کاسه ای بریزید. یک قاشق ریحان خرد شده، دو قاشق آبلیموی تازه و نصف پیمانه ماست همزده اضافه کنید. مواد رو با هم مخلوط کنید. سس رژیمی شما آماده است.

سس رژیمی