با گل کلم و سیب زمینی چی درست کنم؟ امروز یک پیشنهاد عالی برایتان داریم. خوراک گل کلم و سیب زمینی یک غذای گیاهی پر عطر و طعم هندی است. مقدار تندی غذا را می‌توانید به سلیقه خود تغییر دهید. در این غذا از انواع ادویه‌ها از جمله فلفل، زیره سبز، زنجبیل و زردچوبه استفاده می‌شود که غذا را فوق‌العاده خوش عطر می‌کنند و چنان طعم خوبی به گل کلم می‌دهند که کسانی که به آن علاقه ندارند هم مشتاق خوردن آن می‌شوند. تهیه خوراک گل کلم و سیب زمینی بسیار راحت است و فقط لازم است گل کلم و سیب زمینی را داخل یک تابه با کمی روغن و ادویه جات تفت بدهید. البته اضافه کردن کمی نخود فرنگی هم می‌تواند تنوع سبزیجات موجود در غذا را بیشتر کند. با گل کلم غذاهای مختلفی می‌توان درست کرد. از برنج گل کلم گرفته تا پیتزای تهیه شده با خمیر گل کلم، همه بسیار خوشمزه و به نسبت رژیمی و کم کالری هستند. اما نمی‌توان انکار کرد که طعم گل کلم در کنار سیب زمینی و ادویه‌های خوش عطر این دستور چیز دیگری است.

خوراک گل کلم هندی

طرز تهیه خوراک گل کلم و سیب زمینی هندی

۱- ابتدا سیب زمینی‌ها را پوست بکنید و به صورت قطعات مکعبی ۱ سانتی درآورید. باید حدود سه پیمانه سیب زمینی خرد شده داشته باشید.

۲- یک تابه بزرگ ترجیحاً نچسب را روی شعله متوسط قرار دهید تا داغ شود. سپس ۲ قاشق روغن را داخل آن بریزید و زنجبیل را که از قبل پوست کنده و رنده کرده‌اید داخل روغن بریزید. حدود ۳۰ ثانیه زنجبیل را تفت بدهید تا عطر آن را حس کنید. حال سیب زمینی خرد شده را اضافه کنید و ۷-۸ دقیقه تفت بدهید تا شروع به نرم شدن کند.

۳- دسته گل کلم را تکه تکه کنید و آن را همراه با ۱ قاشق روغن باقیمانده و نمک به تابه اضافه کنید. ۵ دقیقه به تفت دادن ادامه دهید و هر چند دقیقه یک بار هم بزنید. فلفل خرد شده، زردچوبه و زیره را اضافه کنید. آب را روی مواد بریزید و شعله را کم کنید.

۴- ۵-۸ دقیقه به تفت دادن ادامه دهید تا سیب زمینی و گل کلم نرم شوند. اگر میخواهید از نخودفرنگی استفاده کنید آن را در این مرحله اضافه کنید و ۲-۳ دقیقه دیگر تفت بدهید. خوراک گل کلم و سیب زمینی هندی شما آماده است. خوراک را به بشقاب یا دیس مورد نظرتان منتقل کنید، جعفری خرد شده را روی آن بریزید و سرو نمایید.

خوراک گل کلم و سیب زمینی

نکته های کلیدی تهیه خوراک گل کلم و سیب زمینی

- می‌توانید به جای رنده کردن زنجبیل از پودر آن هم استفاده کنید ولی زنجبیل تازه عطر بیشتری به خوراک شما می‌دهد.

- اگر عطر زنجبیل را در غذا دوست ندارید میتوانید ادویه دلخواه خود را جایگزین کنید. یا به کلی آن را حذف کنید.

- می‌توانید کمی کنجد بوداده هم روی غذا بپاشید.