درست کردن یه بستنی سالم و خونگی به عنوان یه دسر خوشمزه ی تابستونی تو فصل گرما انتخاب خیلی خوبیه. بستنی های صنعتی و کارخونه ای به دلیل استفاده از مواد نگهدارنده، شکر زیاد و سایر افزودنی ها ممکنه برای سلامت خیلی از افراد، مخصوصا کسایی که بیماری خاصی دارن، مناسب نباشه. به همین خاطر با صرف کمی وقت میشه یه بستنی سالم خونگی با طعم دلخواه با میوه های متنوع درست کرد. بر خلاف تصور خیلی از افراد، درست کردن بستنی خونگی خیلی آسونه و نیاز به مواد اولیه ی زیادی نداره. برای درست کردن بستنی حتی نیاز به ثعلب هم ندارید و می تونید بدون اون هم یه بستنی فوق العاده درست کنید.

اغلب بستنی های خانگی به صورت اسکوپی با میوه های مختلف درست میشن. شما می تونید بستنی اسکوپی رو داخل ظرف و یا قیف مخصوص بریزید و نوش جان کنید. حالا که فصل تابستونه شما می تونید با میوه های تابستونی خوشمزه انواع بستنی خونگی درست کنید. از بستنی یخی توت فرنگی گرفته تا بستنی هندوانه همگی با طعم دلچسب تابستونی، می تونن یه دسر خنک تو این روزهای گرم باشن. امروز می خوایم به لیست بستنی های میوه ای تابستونی یه بستنی خونگی جدید اضافه کنیم. هلو یکی از خوشمزه ترین و لطیف ترین میوه های تابستونیه که طعم شیرین و فوق العاده خوشمزه ای داره. تو این مطلب بهتون یاد می دیم که چطوری می تونید با هلو بستنی درست کنید. برای طرز تهیه بستنی هلو نیازی به بستنی ساز یا ثعلب ندارید. بلکه به راحتی بدون نیاز به دستگاه یا مواد اولیه ی خاص می تونید این بستنی خوشمزه رو درست کنید.

در ادامه دو دستور مختلف اما ساده و راحت رو برای طرز تهیه بستنی هلویی بهتون آموزش می دیم؛ اولی دستور طرز تهیه بستنی هلو با خامه اس که حالت کرمی خوشمزه ای داره و بسیار لذیذه. روش دوم برای کساییه که رژیم دارن و نمی تونن بستنی با شکر و یا خامه بخورن. در طرز تهیه بستنی هلو رژیمی بدون شکر، از شیرینی کننده های طبیعی مثل عسل اضافه میشه و هیچ مواد افرودنی چاق کننده ای نداره. پس اگر رژیم دارید و به دنبال دستور یه بستنی رژیمی تابستونی هستید، طرز تهیه بستنی هلو بدون شکر رو از دست ندید. در هر دو دستور، کافیه هلو ها رو خرد کنید و داخل فریزر بذارید تا یخ بزنن. بعد تکه های هلوی یخ زده رو به همراه مواد دیگه داخل مخلوط کن یا میکسر می ریزید تا مواد اولیه بستنی کاملا با هم مخلوط بشن. بعد کافیه اون ها رو داخل ظرف تخت بریزید و داخل فریزر قرار بدید تا یخ بزنن و بستنی هلویی آماده بشه. البته درست کردن یه بستنی هلویی خوشمزه نیاز به یه سری فوت و فن داره که ما تو این مطلب بهتون میگیم. به جز هلو می تونید با بقیه ی میوه های تابستونی هم به همین روش بستنی خونگی درست کنید.  پس دست به کار بشید! الان که فصل تابستونه میوه ها را خرد کنید و داخل فریزر بذارید و هر زمان خواستید با اون ها بستنی خونگی میوه ای درست کنید.

 

بستنی هلو خانگی

 

روش اول: بستنی هلویی خامه ای

۱- هلو ها را بشویید، پوست بکنید و خرد کنید. هلوهای خرد شده را داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزند. سپس آن ها را داخل مخلوط کن بریزید.

۲- شکر و خامه را نیز به هلوهای خرد شده اضافه کنید و داخل مخلوط کن بریزید.

۳- همه ی مواد را با دور تند مخلوط کن خوب بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند.

۴- مخلوط آماده شده را داخل ظرف پیرکس مستطیلی بریزید. با پشت قاشق همه ی مواد را داخل ظرف صاف و یکدست کنید.

۵- ظرف بستنی هلو را به مدت ۱ ساعت داخل فریزر قرار دهید. سپس آن را بیرون آورده و بستنی هلو را هم بزنید. مجددا آن را داخل فریزر قرار دهید. این کار را ۴ الی ۵ بار تکرار کنید تا بستنی کاملا یخ بزند.

۶- بستنی هلویی آماده است. آن را به شکل اسکوپی داخل ظرف مورد نظرتان سرو کرده و به دلخواه تزیین کنید.

  بستنی هلویی  

روش دوم: بستنی هلویی رژیمی بدون شکر

هلو ۴ عدد

عسل ۲ قاشق غذاخوری

ماست یونانی ۱ پیمانه

آب لیمو ترش چند قطره

  بستنی تابستانی  

۱- هلوها بشویید، هسته ی آن ها را جدا کرده و خرد کنید. سپس آن ها را داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزنند.

۲- تکه های هلوی یخ زده را داخل مخلوط کن بریزید و چند دقیقه با دور تند آن ها را بزنید تا پوره شود.

۳- هل و ماست و کمی  آب لیمو ترش به هلوهای میکس شده اضافه کنید و مجددا همه ی مواد را با هم مخلوط کنید.

۴- مواد میکس شده را داخل ظرف تخت بریزید و آن را به مدت ۱ ساعت داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزند.

۵- بعد از ۱ ساعت، بستنی هلویی را بیرون بیاورید، آن را هم بزنید و مجددا داخل فریزر بگذارید. این کار را چند بار تکرار کنید.

۷- بستنی هلویی را به دلخواه تزیین و سرو کنید.

 

نکات کلیدی طرز تهیه بستنی هلو خانگی

- برای این که هنگام خوردن بستنی هلویی تکه های هلو را احساس کنید، مقداری هلوی یخ زده را با چاقو خرد کنید. سپس بعد از میکس کردن مواد بستنی، هلوهای خرد شده را به آن ها اضافه کرده و با لیسک هم بزنید تا تکه های هلو در تمام قسمت های مواد بستنی پخش شود. سپس آن را در ظرف تخت ریخته و داخل فریزر قرار دهید.

  طرز تهیه بستنی هلو  

- میزان شیرینی بستنی به ذائقه ی شما بستگی دارد. می توانید مقدار شکر و یا عسل را به دلخواه کم یا زیاد کنید.

- برای تزیین بستنی هلو می توانید از ترافل های رنگی و یا سس میوه ای استفاده کنید.

- برای جدا کردن هسته ی هلو، کافی است با استفاده از چاقو یک برش دور تا دور هلو بزنید. سپس دو طرف برش هلو را بگیرید و آن را بپیچانید تا از هسته جدا شود.

- برای میکس کردن مواد بستنی، حتما از هلوهای یخ زده استفاده کنید تا آب نیندازد.

- به دلخواه می توانید از کمی وانیل برای طعم بهتری بستنی هلویی استفاده کنید.

تصاویر از : cupcakes.cakes.shop@