اگر شما هم از دوستداران لازانیا هستید و می‌خواهید یک نوع لازانیای جدید را امتحان کنید لازانیای گوشت و بادمجان برای شماست. لازانیای گوشت و بادجان بر خلاف خیلی از دیگر انواع لازانیا مقدار کمی پنیر دارد و در آن از کره و کلاً از سس بشامل استفاده نشده است. این باعث می‌شود لازانیا کمی سبک‌تر باشد و بعد از خوردن آن کمتر احساس سنگینی کنید.

ترکیب گوشت و بادمجان با مقدار قابل توجهی گوجه سرخ شده طعم بسیار لذت بخشی پیدا می‌کند. در ضمن در تهیه لازانیای گوشت و بادمجان، بادمجان سرخ نمی‌شود بلکه با مقدار کمی روغن در فر کباب می‌شود که به مراتب از سرخ کردن سالم‌تر است و روغن کمتری هم نیاز دارد.

طرز تهیه لازانیای گوشت و بادمجان

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید. کلاه بادمجان‌ها را جدا کنید و آنها را به صورت ورقه‌ای برش بزنید. سپس ورقه‌های بادمجان را کف سینی فر بچینید و روی آنها دو سه قاشق روغن زیتون بریزید. سینی را حدود ۲۵ دقیقه در فر قرار دهید تا بادمجان‌ها پخته شوند. وقتی بادمجان‌ها نرم شدند آنها را از فر خارج کنید.

بادمجان کبابی در فر

تابه‌ای را چرب کنید و روی شعله قرار دهید تا داغ شود. پیاز را خرد کنید و همراه با سیر رنده شده داخل تابه بریزید. تفت بدهید و وقتی پیاز طلایی رنگ شد گوشت را اضافه کنید و هم بزنید چند دقیقه تفت بدهید تا گوشت نیم پز شود سپس گوجه خرد شده را همراه با نمک، فلفل و جعفری به آن ضافه کنید. شعله را کم کنید و هر چند دقیقه یک بار هم بزنید تا گوشت پخته و آب گوجه بخار شود.

مایه گوشتی لازانیا

در این مدت ورقه‌های لازانیا را طبق دستور روی بسته بندی آنها آماده کنید. قالب لازانیا را چرب کنید و کف آن را با ورقه‌های لازانیای پخته شده بپوشانید. نصف مایه گوشتی آماده شده را روی لازانیا بریزید و پخش کنید تا سطح آن را کاملاً بپوشاند.

لازانیای گوشت

سپس یک لایه بادمجان پخته شده روی آن بچینید. و بعد از آن دوباره یک لایه ورقه لازانیا بچینید.

لازانیای بادمجان

در مرحله بعدی مجدداً مایه گوشتی را نصف کنید. نصف آن را روی لازانیا پخش کنید. یک لایه دیگر بادجان اضافه کنید و سپس گوشت باقی مانده را روی آن بریزید و پخش کنید. در آخر هم پنیر موزورلا را روی گوشت بپاشید.

پنیر روی لازانیا

روی ظرف ورقه آلومینیومی بکشید. آن را به مدت ۲۵ دقیقه در فر قرار دهید. بعد از این مدت قالب لازانیا را از فر خارج کنید، ورقه آلومینیومی را بردارید و دوباره آن را به مدت ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید تا پنیر روی لازانیا طلایی و کمی قهوه‌ای رنگ شود. لازانیای گوشت و بادمجان را از فر جارج کنید و پس از ۱۰ دقیقه سرو نمایید.

لازانیای بادمجان در فر