پودر نارگیل که به اون آرد نارگیل هم گفته میشه یکی از بهترین انواع آرد های فاقد گلوتن هست که یه جایگزین خوب برای آرد گندم هم محسوب میشه. از اونجایی که پودر نارگیل سرشار از مواد مغذی هست در کاهش قند خون و کمک به هضم غذا موثره. اگه دوست داشتین بیشتر با خواص باورنکردنی پودر نارگیل آشنا بشین مطلب خواص پودر نارگیل ایران کوک رو از دست ندین. در این مطلب می خوام طرز تهیه دسر نارگیل یا دسر نارگیلی رو بهتون آموزش بدم که پر از پودر نارگیل هست پس یه دسر فوق العاده خوشمزه هست که می تونه در کنار دسرهایی مث ترافل خرمایی، فرنی بستنی، پاناکوتای انبه، ژله فالوده، ژله بستنی آسان و انواع چیز کیک های جلوه ای منحصر به فرد به میز پذیرایی تون بده. پس با من و ایران کوک همراه باشین و از درست کردن این دسر فوق العاده خوشمزه لذت ببرین.

 

طرز تهیه دسر نارگیل

 

مرحله اول: ترکیب کردن شیر، شکر، خامه و نشاسته ذرت

برای درست کردن دسر نارگیل خوشمزه و خوش عطر، ابتدا 3 پیمانه شیر، شکر، خامه و نشاسته ذرت را در یک ظرف مناسب بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس ظرف را روی شعله ملایم گاز بگذارید و مدام هم بزنید تا شکر حل شود و مواد کمی غلیظ شوند.

 

مرحله دوم: آماده سازی پودر ژلاتین

پودر ژلاتین را با ½ پیمانه شیر یا آب مخلوط کنید. سپس به روش بن ماری یا حرارت غیر مستقیم پودر ژلاتین را به خوبی حل کنید.

 

مرحله سوم: افزودن وانیل و پودر نارگیل به دسر نارگیل

در این مرحله پودر ژلاتین حل شده، وانیل و پودر نارگیل را به مخلوط شیر، شکر، خامه و نشاسته ذرت که در مرحله اول درست کردید اضافه کنید و هم بزنید. سپس ظرف را از روی حرارت بردارید.

 

مرحله چهارم: قالب زدن دسر نارگیل

حالا قالب سیلیکونی (یا پلاستیکی) دلخواه خود را چرب کنید. سپس مواد دسر  را داخل قالب بریزید و برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا ببندد. برای اینکه دسر  را راحت تر از قالب جدا کنید، حدود 30 دقیقه هم قالب را در فریزیر بگذارید و سپس دسر نارگیل را از قالب خارج و با پودر نارگیل تزیین کنید.

 

نوش جان

  مرحله نهایی  

نکات کلیدی تهیه دسر نارگیل

- اگر دوست داشتید می توانید مقدار بیشتری پودر نارگیل به دسر اضافه کنید.

- بهتر است در تهیه دسر نارگیل از پودر نارگیل آسیاب شده استفاده کنید تا موقع سرو دسر زیر دندان نیایند.

- در صورت تمایل به جای شکر می توانید از عسل در دسر  استفاده کنید.

- در مواد اولیه دسر نارگیل از زرده تخم مرغ، شیر نارگیل و پنیر خامه ای نیز می توانید استفاده کنید.

- عکس از اینستاگرام:

@zohreh_ghasemi

@_deser_zhele