کیک اسمارتیز

کیک اسمارتیز بدون شک از کیک‌های محبوب کودکان است که خیلی راحت هم آماده می‌شود و احتیاج به مواد اولیه خاصی ندارد. این کیک را می‌توانید برای مناسبت‌های مختلف، از دورهمی‌های ساده گرفته تا جشن تولد تهیه کنید و با آن از مهمان‌های کوچکتان پذیرایی کنید.

همان طور که گفتیم تهیه کیک اسمارتیز خیلی خیلی راحت است و فقط احتیاج به یک کاسه و یک قاشق دارد. تمام هم زدن لازم را می‌توانید با یک قاشق چوبی ساده انجام دهید. همین طور برای یک ترکیب متفاوت می‌توانید به جای شکلات چیپسی از کشمش هم استفاده کنید. با برش زدن کیک، اسمارتیزهای رنگارنگ زیبا آشکار می‌شوند و در نتیجه کیک اسمارتیز احتیاج به تزیین خاصی ندارد. البته همیشه دست شما برای خلاقیت به خرج دادن و تزیین بیشتر باز است.

تزیین کیک اسمارتیز

طرز تهیه: فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. قالب مستطیلی به ابعاد حدوداً ۱۸ در ۲۲ سانتیمتری را کاغذ روغنی بکشید و کمی چرب کنید. کاغذ را طوری داخل قالب پهن کنید که کمی از لبه آن بیرون بزند. با این کار خارج کردن کیک از قالب خیلی خیلی راحت‌تر می‌شود.

کره را روی حرارت آب کنید و کنار بگذارید. تخم مرغ را در کاسه‌ای با سایز متوسط بشکنید و کمی هم بزنید تا زرده و سفیده با هم مخلوط شوند. سپس شکر، آرد سلف رایزینگ و شیره طلائی را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند. سپس کره آب شده را که حالا کمی خنک شده است اضافه کنید و با یک قاشق چوبی هم بزنید فقط در حدی که مخلوط شود (بیش از حد هم نزنید).

شکلات چیپسی و اسمارتیزها را به مایه کیک اضافه کنید و به آرامی زیر و رو کنید تا در خمیر پخش شوند. سپس مایه را داخل قالب آماده شده بریزید و با قاشق چوبی سطح آن را صاف کنید.

قالب را به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا طلایی رنگ شود و کناره‌هایش شروع کنند به جدا شدن از قالب. می‌توانید پخته بودن کیک را با فرو کردن خلال دندان در آن چک کنید.

وقتی کیک آماده شد آن را از فر خارج کنید و همان طور که داغ است آن را به شکل مربع‌های کوچک برش بزنید. بگذارید کیک خنک شود. سپس آن را از قالب خارج کنید. کیک اسمارتیز شما آماده سرو است. نوش جان!

کیک اسمارتیز برش خورده