فلفل شکم پر یونانی

فلفل شکم پر یونانی یک غذای گیاهی خوشمزه است که شباهت زیادی به دلمه فلفل دارد. با این تفاوت که در تهیه این غذا فلفل دلمه‌ای ها از وسط نصف می‌شوند و در ضمن هیچ گوشتی در مواد داخل آن به کار نرفته است. مواد داخل فلفل شکم پر جو، پنیر و اسفناج هستند و البته چند ماده دیگر که طعم غذا را بیشتر می‌کنند.

فلفل شکم پر یونانی برای ایجاد تنوع در برنامه غذایی شما عالی است. اگر مرتب از غذاهای گوشتی استفاده می‌کنید بد نیست برای ایجاد تنوع این دلمه گیاهی را هم امتحان کنید.

طرز تهیه: فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.

۲ قاشق روغن زیتون را داخل تابه بزرگی داغ کنید. سپس پیاز خرد شده و سیر رنده شده را داخل روغن بریزید و ۴-۵ دقیقه تفت بدهید تا پیاز نرم شود. گوجه خرد شده، عصاره سبزیجات، سبزی خشک و جو را اضافه کنید و بگذارید بجوشد. وقتی جوش آمد شعله را کم کنید و درب تابه را طوری بگذارید که قسمتی از آن باز باشد. حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید تا جو بپزد و نرم شود.

دلمه - جو و آب سبزیجات

در مدتی که جو با آب سبزیجات پخته می‌شود، دانه‌های کاج را داخل سینی فر بریزید و به صورت یک لایه پخش کنید. سینی را به مدت ۵-۷ دقیقه داخل فر بگذارید تا دانه‌های کاج طلایی رنگ شوند. خیلی مراقب باشید چون این دانه‌ها به سرعت سیاه می‌شوند. وقتی طلایی شدند انها را از فر خارج کنید و کنار بگذارید.

حال دمای فر را به ۲۰۰ درجه افزایش دهید. فلفل دلمه‌ای ها را از وسط نصف کنید و دانه‌های آنها را خارج کنید. فلفل‌های نصف شده را روی سینی فر بچینید. یک قاشق روغن زیتون باقی مانده را روی آنها بمالید و نمک و فلفل هم به آنها بپاشید. سپس سینی را ۲۰-۲۵ دقیقه در فر قرار دهید تا فلفل‌ها نرم شوند.

دلمه فلفل دلمه ای

اسفناج فریز شده را از قبل بیرون بگذارید تا یخش ذوب شود یا اینکه در مایکروویو بگذارید و هر ۳۰ ثانیه آن را بررسی کنید. وقتی یخ آب شد کمی صبر کنید خنک شود. سپس اسفناج را داخل صافی بریزید و فشار دهید تا آب اضافی آن کامل خارج شود.

دلمه فلفل- اسفناج

وقتی جو پخته شد و آب سبزیجات را کاملاً جذب کرد، دانه‌های کاج بوداده، اسفناج خرد شده و پنیر فتا را اضافه و به خوبی با آن مخلوط کنید. اگر لازم است کمی نمک و فلفل هم اضافه کنید.

مواد داخل دلمه فلفل

حال مواد آماده شده را داخل فلفل دلمه‌ای های پخته شده بریزید و فلفل شکم پر یونانی را سرو نمایید.