مطمئنم اسم و تعریف ژله باواریا رو زیاد شنیدین و حتما در موردش کنجکاو شدین. شاید همین الان هم سرچ کردین که دسر باواریا چیست؟ خب حق دارین که توی اینترنت جستجو کنین، چون واقعا یه دسر بی نظیره! این دسر جذاب که اصالتش به فرانسه برمیگرده در سطح جهان مشهور و پرطرفداره. شاید فکر کنین که لابد یه دسر عجیب و غریبه! اتفاقا برعکس! طرز تهیه سختی نداره و کاملا با مواد اولیه در دسترس خودمون تهیه میشه. دسر باواریا با خامه صبحانه تهیه میشه درست مثل پاناکوتا... و مثل موس شکلاتی به خاطر ترکیب خامه و زرده تخم مرغ خوشمزه میشه. دسر باواریا وانیلی خودش به تنهایی خیلی خوشمزه هست و نیازی به افزودنی دیگه نداره. اما اگه شما دوست داشته باشین یکم تنوع بهش بدین میتونین دسر باواریا شکلاتی، نسکافه ای، میوه ای و یا حتی دسر باواریا سه رنگ تهیه کنین که زیبایی خیره کننده ای داره. یه انتخاب فوق العاده است برای شاد کردن دورهمی ها، مجالس و مهمونی های شیک و یا حتی ساختن یه عصر دلپذیر. خب دیگه حرف بسه، بهتره وارد عمل بشیم! آستین هاتون رو بالا بزنین که میخوایم یه ژله باواریای محشر تهیه کنیم!   دسر باواریا رنگی

عکس از truffle_cupcake_desert@

 

طرز تهیه دسر باواریا

 

مرحله اول: زرده تخم مرغ، شکر و وانیل را مخلوط کنید.

یک کاسه متوسط بردارید. تخم مرغ ها را بشکنید و زرده آن ها را داخل کاسه مورد نظر بریزید. حالا شکر را اضافه کرده و با دور تند همزن برقی زرده تخم مرغ را خوب بهم بزنید. اسانس وانیل را اضافه کرده و حدود یک دقیقه دیگر بهم بزنید تا کاملا مخلوط کرم رنگی به دست بیاید.  

مرحله دوم: پودر ژلاتین را بن ماری کنید.

آب جوش را داخل کاسه دیگری بریزید و روی بخار کتری یا قابلمه بگذارید. پودر ژلاتین را داخل آب ریخته و به روش بن ماری به طور کامل حل کنید. اجازه دهید در همان حالت روی بخار آب جوش بماند تا حرارتش حفظ شود. (میتوانید کاسه را در مایکرویو بگذارید تا خود ژلاتین در آب حل شود.)  

مرحله سوم: شیر را گرم کنید.

در این مرحله از تهیه کرم باواریا باید شیر را در یک قابلمه کوچک یا شیر جوش بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. توجه داشته باشید که دمای شیر باید فقط کمی بالا رود و ولرم شود. شیر نباید به جوش آید وگرنه دسر خراب می شود.  

مرحله چهارم: مواد قبلی را با هم مخلوط کنید.

حالا مخلوط تخم مرغ و شکر را به شیرِ ولرمِ روی حرارت اضافه کنید. مخلوط را به طور مداوم بهم بزنید. سپس مخلوط ژلاتین و آب را به قابلمه اضافه کنید.  

مرحله پنجم: خامه را به کرم باواریا اضافه کنید.

در این مرحله، باید خامه صبحانه را در قابلمه بریزید. به هم زدن مواد با سرعت بالا ادامه دهید. پس از گذشت حدودا 5 تا 7 دقیقه در صورت تمایل میتوانید مواد را از صافی رد کنید تا دسر یک دست تری داشته باشید.  

مرحله ششم: به هم زدن ادامه دهید.

به مواد ژله باواريا 5 دقیقه ی دیگر زمان دهید تا به جوش آید. سپس آن را از روی حرارت برداشته و در کناری قرار دهید. اگر دوست دارید دسر باواریا دو رنگ و یا سه رنگ داشته باشید، باید در این مرحله مایع دسر را چند قسمت کرده و رنگ خوراکی، پودر کاکائو یا پودر قهوه را با آن مخلوط کنید.  

مرحله هفتم: دسر باواریا را به ظرف یا قالب منتقل کنید.

حالا میتوانید دسر باواریا لیوانی و یا دسر باواريا قالبی تهیه کنید. فقط لازم است مواد آن را در قالب مخصوص یا لیوان مورد نظر بریزید. در صورتی که دسر شما چند رنگ است، لایه اول را در ظرف ریخته و آن را نیم ساعت در یخچال بگذارید. وقتی لایه اول نیم بند شد، میتوانید لایه دوم را اضافه کنید. این مراحل را به تعداد لایه های دسرتان تکرار کنید.  

مرحله آخر: تزیین دسر باواریا

برای آماده شدن دسر لازم است آن را به مدت 4 الی 5 ساعت در یخچال بگذارید. سپس به کمک ترافل رنگی، میوه های تازه، چیپس شکلات و ... تزیین و سرو کنید. نوش جان.    

دسر باواریا

 

نکات کلیدی تهیه دسر کرم باواریا

- برای تهیه دسر باواریا رنگی بهتر است از رنگ های متضاد استفاده کنید تا ژله شما ظاهر زیباتری داشته باشد. - توصیه می شود تخم مرغ را از این دسر خوشمزه حذف نکنید. چون این ژله بدون تخم مرغ در واقع پاناکوتاست و کاملا طعم متفاوتی دارد. - برای تهیه دسر باواریا آناناس، دسر باواریا توت فرنگی و یا دسر باواریا موزی و حتی انبه میتوانید میوه دلخواهتان را با مخلوط کن یا غذاساز پوره کرده و بعد در مرحله ششم به مواد اضافه کرده و کمی روی حرارت بهم بزنید. سپس مابقی مراحل را مانند قبل تکرار کنید. علاوه بر این میتوانید به جای میوه تازه از اسانس آن ها استفاده کنید. - میتوانید این دسر را به صورت دو لایه تهیه کنید که یک لایه آن باواريا و لایه دیگر آن ژله ساده یا هر نوع دسر دلخواه باشد.