ساده ترین دسری که همه درست کردنش رو بلد هستن ژله است. اما همین ژله معمولی رو میشه با کمی ماست و خامه تبدیل به یه دسر هیجان انگیز کرد. دسری که همه فکر میکنن خیلی خفنه و کلی وقت روش گذاشتین ولی در واقع خیلی هم راحت تهیه شده. ژله ماست بافت فوق العاده سبکی داره. طعمش عالیه: ترکیب بی نقصی از شیرینی و کمی ترشی. تازه خیلی هم ساده و آسون تهیه میشه. اگه تا به حال این دسر رو امتحان نکردید فرصت رو از دست ندید. مطمئنم که با یه بار امتحان کردن مشتری میشید و باز هم به سراغش میاید.

حالا ژله ماست چطوری تهیه میشه؟ خیلی ساده. کافیه نصف آبی که برای تهیه ژله استفاده میشه رو با ماست و خامه جایگزین کنید. اگه میخواین دسر کم چرب تری داشته باشید، حتی میتونید خامه رو حذف کنید و به جای اون هم ماست ساده استفاده کنید. این طوری به جای بافت همیشگی ژله، دسرتون کمی شبیه به سوفله میشه. سوفله توت فرنگی! البته از نظر فنی نمیشه بهش گفت سوفله ولی بافت مشابهی داره. خلاصه این که این دسر خوشمزه و جذاب از بچه ها گرفته تا بزرگترها رو جذب خودش میکنه. یه خوبی دیگه هم که ژله ماست داره اینه که طعمش رو راحت میتونید عوض کنید. به جای ژله توت فرنگی از طعم ژله مورد علاقه خودتون استفاده کنید. اگه مهمونی دارید هم میتونید چند طعم مختلفش رو در کنار هم درست کنید تا هر کس بسته به ذائقه خودش انتخاب کنه.

مواد لازم ژله ماست

موادی که برای تهیه این نوع ژله نیاز دارید فقط 4 تا هستن: یه بسته ژله به طعم دلخواه (اینجا توت فرنگی استفاده شده)، یک پیمونه آب جوش، نصف پیمونه ماست ساده (بهتره ترش نباشه) و نصف پیمونه خامه صبحانه. البته میتونید به جای خامه هم ماست استفاده کنید که در این صورت دسرتون یه جورایی ژله بستنی رژیمی میشه. اما کمی ترش تر میشه توی این حالت. بهتره از ژله هایی همراهش استفاده کنید که ترشی کمتری دارن مثل انبه یا آناناس.

 

طرز تهیه ژله ماست

 

مرحله اول:

محتوای بسته پودر ژله را در یک کاسه متوسط خالی کنید. آب جوش را اضافه کنید و هم بزنید تا پودر ژله در آن حل شود. حال مخلوط را به مدت 30 دقیقه کنار بگذارید تا تقریباً به دمای اتاق برسد. سعی نکنید با گذاشتن مایع در یخچال سرعت کار را بالا ببرید چون ممکن است ژله بسته شود.

مرحله اول ژله ماست  

مرحله دوم:

در مدتی که مایع ژله خنک میشود، خامه و ماست را بیرون از یخچال بگذارید تا هم دما با محیط شوند. هم دما شدن همه مواد از دلمه بستن مواد جلوگیری میکند. وقتی محلول ژله دیگر داغ نبود، ماست و خامه را به آن اضافه کنید. هم بزنید تا مخلوط یکدست شود.

مرحله افزودن ماست و خامه  

مرحله سوم:

حال مواد ژله ماست را داخل چهار ظرف بستنی خوری یا در یک ظرف متوسط بریزید. آن را 2 الی 3 ساعت در یخچال قرار دهید تا بسته شود.

مراحل تهیه ژله با ماست  

مرحله چهارم:

این مرحله اختیاری است. میتوانید ژله ماست را با کمی خامه، تمشک یا توت فرنگی و برگ نعنای تازه تزئین کنید.

تزئین ژله ماست و خامه  

نکته های کلیدی تهیه ژله ماست:

- میتوانید خامه را هم با ماست جایگزین کنید. اما خامه بافت ژله را غنی تر میکند و ترشی ماست را جبران میکند.

- به جای پودر ژله توت فرنگی از هر طعمی که دوست دارید استفاده کنید.

- بهتر است ژله ماست و خامه را با ماست پرچرب درست کنید. به این ترتیب طعم بهتری پیدا میکند.

- اگر لبنیات سرد را به مایع داغ اضافه کنید ممکن است دلمه ببندد.

- اگر از رژیم کتو پیروی میکنید این ژله ماستی را با پودر ژله بدون قند تهیه کنید.

دسر مجلسی ساده ژله ای