گیاه رزماری نه تنها از مزه و عطر فوق العاده ای برخوردار است، بلکه در صورت استفاده منظم در رژیم غذایی مجموعه ای از آثار سودمند را برای سلامت انسان به ارمغان می‌آورد. رزماری به خانواده گیاهان مشابه نعناع اختصاص دارد، اما از مزه خاص آن برخوردار نیست. رزماری دارای مزه ای گرم‌تر، تلخ‌تر و گس‌تر است که عطر و طعم فوق العاده ای به سوپ ها، سس ها، خورش ها، کباب ها و چاشنی ها می بخشد. تقویت حافظه، افزایش هوش و تمرکز، کاهش استرس، تقویت سیستم ایمنی، تسکین معده، خوشبو کردن دهان و سم زدایی بدن همه از خواص رزماری هستند. مرغ گریل شده طعمی استثنائی دارد. طعم رزماری همراه با سیر فوق‌العاده می‌شود و آبلیمو هم این طعم خوب را تکمیل می‌کند و به مرغ شما طعم تازگی و طراوت می‌دهد. این مرغ گریل شده خوشمزه را حتماً باید در فصل تابستان امتحان کنید.

طرز تهیه مرغ گریل شده با طعم رزماری

گریل را با دمای بیشتر از متوسط روشن کنید و میله‌های آن را کمی چرب کنید.

حبه‌های سیر را رنده کنید. رزماری خرد شده، سیر، آبلیمو، نمک و فلفل را همراه با سس خردل در کاسه‌ای بریزید و خوب با هم مخلوط کنید.

۱/۸ از مخلوط خردل را نگه دارید و بقیه را به سینه‌ مرغ ها بمالید و خوب ماساژ بدهید تا طعم آبلیمو و خردل به خرد مرغ بروید. مرغ را در کیسه زیپ دار یا در ظرف پوشیده شده با سلفون بگذارید و ۳۰ دقیقه در دمای اتاق نگه دارید.

گریل مرغ رزماری

حال مرغ‌ها را از کیسه خارج کنید و روی گریل داغ شده بگذارید. هر طرف حدوداً ۴-۵ دقیقه. وقتی یک طرف مرغ گریل شد آن را برگردانید و باقی مانده مخلوط خردل (۱/۸ که جدا کردید) را با قلمو روی مرغ‌ها بمالید. وقتی دو طرف به خوبی گریل شد و مغز آن پخته شد مرغ‌ها را از روی گریل بردارید. ۲ دقیقه در فویل نگه دارید تا کمی خنک شود و سپس مرغ گریل شده را سرو کنید.

مرغ گریل شده