اگر شما هم مثل من عاشق بستنی هستید می دونید که خوردن بستنی در هر فصلی چه سرما و چه گرما حس خوبی داره و حسابی می چسبه. انواع بستنی به هر شیوه ای که سرو بشه برای عاشقان بستنی بسیار هیجان انگیز و دوست داشتنیه. من از اونجایی که همیشه دوست دارم بستنی نرم شده بخورم در بین انواع روش های سرو بستنی مثل میلک شیک و گلاسه یا بستنی نونی و... میلک شیک رو ترجیح می دم که خب این شیک خوشمزه در طعم و رنگ مختلف تهیه می شه مثل شیک میوه ای، میلک شیک شکلاتی، میلک شیک کارامل، میلک شیک نوتلا و ... که می دونم با مزه های این نوشیدنی خوشمزه آشنا هستید.

میلک شیک نوتلا

میلک شیک نوتلا (milkshake Nutella) همون طور که از اسمش مشخصه از ترکیب نوتلا با بستنی به دست میاد که علاوه بر خوشمزگی بسیار انرژی زا و پر کالریه و می تونیم به عنوان یک میان وعده یا دسر سرو کنیم اما باید مراقب مقدار مصرفش باشیم تا با مصرف بی رویه دچار دردسر های چاقی و اضافه وزن نشیم.

خب با این توضیحات دوست دارم امروز با آموزش دادن این نوشیدنی کافه ای هم خودم و هم شما دوستان عزیز رو سر حال بیارم و امیدوارم میلک شیک نوتلا رو درست کنید و حسابی از خوردنش لذت ببرید.

 شیک خانگی

طرز تهیه میلک شیک نوتلا

مرحله اول:

بستنی را در مخلوط کن بریزید (برای مخلوط کردن از همزن برقی یا دستی هم می توان استفاده کرد. پس برای تهیه میلک شیک خودتون را محدود به وسیله خاصی نکنید).

 

مرحله دوم:

نوتلا، خامه، شیر، وانیل  و پودر فندق رو به بستنی اضافه کنید.

میلک شیک - نوتلا  

مرحله سوم:

مواد شیک نوتلا را با درجه تند همزن مخلوط کنید (در صورتی که از همزن دستی استفاده می کنید باید بستنی کمی نرم شده باشد.

  میلک شیک نوتلایی

 شیک آماده شده را در ظرف های سرو بریزید . شیک نوتلا را می توان با انواع سس شکلاتی، سس میوه، خامه و یا انواع پودر مانند پودر قهوه، پودربیسکویت، پودر نارگیل و... تزیین کرد.

شیک خانگی

شیک نوتلا خوشمزه

نکات کلیدی تهیه میلک شیک نوتلا

-برای غلیظ تر شدن شیک می توان خامه را جایگزین شیر کرد.

-می توان از انواع بستنی های طعم دار، مغز های خوراکی، میوه برای تهیه شیک نوتلا استفاده کرد.

-برای خوشمزه تر شدن شیک می توان کمی شیر نارگیل در شیک به کار برد تا طعم متفاوت و لذیذی به شیک  بدهد.

-اگر می خواهید شیک نوتلای تلخ داشته باشید می توان از مقدار نوتلا کم کرد و به جای آن  از پودر کاکائوی تلخ استفاده نمود و یا اینکه کلا از شکلات های صبحانه تلخ استفاده کرد.

 همراهان عزیز خوشحال می شویم میلک شیک نوتلا را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ آشپزی_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.