شیرینی نارگیلی شیری نوعی شیرینی هندی است که به آن « لادوی نارگیلی» هم گفته می‌شود. این شیرینی در عرض ۱۵ دقیقه و خیلی خیلی آسان آماده می‌شود. شیرینی نارگیلی شیری از دو ماده اصلی تهیه می‌شود که عبارتند از پودر نارگیل و شیر تغلیظ شده شیرین شده یا همان شیر عسلی. در ضمن مقداری مغز بادام، پسته یا بادام هندی بوداده و خرد شده هم در آن به کار می‌رود که بافت و طعم بهتری به آن می‌دهد. شیرینی نارگیلی شیری بسیار مقوی است و برای سفره افطار انتخاب مناسبی است.

در پخت شیرینی نارگیلی شیری می‌توان به شکل‌های مختلفی تنوع ایجاد کرد و خلاقیت به خرج داد. مثلاً می‌توان به مواد کمی کاکائو یا زعفران اضافه کرد و به این ترتیب شیرینی را در رنگ‌های مختلف تهیه کرد. یا می‌توان بعد از آماده شدن کوفته‌های نارگیلی آنها را در شکلات ذوب شده فرو برد. همچنین برای تغییر میزان شیرین بودن آنها می‌توان مقدار پودر نارگیل را بیشتر یا مقدار شیر عسلی را کمتر کرد.  

طرز تهیه شیرینی نارگیلی شیری

برای تهیه این شیرینی از نارگیلی استفاده بکنید که کاملاً پودر شده است. پس اگر دانه‌های نارگیل درشت هستند بهتر است آنها را در آسیاب خرد کنید تا ریزتر شوند.

شیرعسلی

نصف پیمانه و ۲ قاشق (حدود ۲۰۰ گرم) شیر عسلی را داخل تابه عمیقی بریزید. سپس پودر نارگیل را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. اگر مایل هستید شیرینی شما خیلی شیرین باشد به جای ۲ پیمانه پودر نارگیل از ۱ و نیم پیمانه استفاده کنید.

اضافه کردن پودر نارگیل

تابه را روی شعله ملایم گاز قرار دهید و مرتب هم بزنید تا مخلوط گرم شود. اگر از ۲ پیمانه نارگیل استفاده کنید، حالت ترکیب تغییر زیادی نمیکند اما اگر از ۱ و نیم پیمانه استفاده کنید، مخلوط قدری چسبناک می‌شود.

نارگیل و شیرعسلی

وقتی مخلوط گرم و منسجم شد آن را از روی گاز بردارید و پودر هل و مغزهای خرد شده بوداده را اضافه کنید.

مغز بوداده

۲ قاشق پودر نارگیل را داخل بشقابی بریزید و کنار بگذارید. همچنان که مخلوط شیرعسلی و نارگیل گرم است، آن را تکه تکه بردارید بین دستهایتان گلوله کنید.

گلوله های نارگیلی

گلوله‌های نارگیلی را فوراً در بشقاب پودر نارگیل بغلتانید.

غلتاندن در نارگیل

شیرینی نارگیلی شیری آماده است. آن را با مغز پسته یا گردو تزیین کنید و در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید.

کوفته نارگیلی