لوف گوشت غذای ساده و خوشمزه ای است که قبلاً یکی دو نوع دیگر آن را آموزش دادیم. لوف گوشت با سبزیجات همان طور که از اسمش پیداست علاوه بر گوشت چرخکرده حاوی سبزیجات خرد شده است که علاوه بر عطر و طعم خوشمزه‌ای که به لوف می‌دهند ارزش غذایی آن را هم بیشتر می‌کنند. در ضمن برای تهیه لوف گوشت با سبزیجات ضرورتی به استفاده از قالب لوف نیست و می‌توانید گوشت را روی سینی فر بپزید. از این روش برای تهیه لوف‌های گوشت دیگر هم می‌توانید استفاده کنید. تنها توجه داشته باشید که باید حتماً روی سینی فر فویل آلومینیومی بکشید. از کاغذ روغنی استفاده نکنید چون اصلاً به درد سرش نمی‌ارزد!

لوف گوشت با سبزیجات را با پوره سیب زمینی و جعفری خرد شده تازه سرو کنید و از آن لذت ببرید.

طرز تهیه لوف گوشت با سبزیجات

آرد جو دوسر و پودر نان را داخل کاسه‌ای بریزید. شیر را به آنها اضافه کنید و بگذارید در شیر باقی بمانند تا نرم شوند.

در کاسه دیگری تخم مرغ ها را بشکنید و هم بزنید تا زرده و سفیده مخلوط شوند. سس کچاپ، سس باربکیو (دلخواه)، سیر رنده شده و نمک و فلفل را اضافه کنید و با تخم مرغ مخلوط نمایید.

پیاز، کرفس، فلفل دلمه‌ای، جعفری و تره را خرد کنید و با گوشت مخلوط نمایید. این کار را با دست انجام دهید تا گوشت به خوبی با سبزیجات مخلوط شود. سپس آرد و پودر نان نرم شده را اضافه کنید و کمی دیگر با دست ورز بدهید. حال مخلوط تخم مرغ را به گوشت و سبزیجات اضافه دهید و مجدداً با دست مخلوط کنید.

فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد گرم کنید. کف یک قالب لوف حدوداً ۲۲ سانتی سلفون بکشید و مخلوط گوشت را داخل قالب بریزید و خوب فشار دهید تا شکل قالب را به خود بگیرد.

فرم دادن لوف گوشت

روی سینی فر ورقه آلومینیومی بکشید و روی فویل را با کمی روغن چرب کنید. حال قالب را روی سینی برگردانید تا لوف گوشت به سینی منتقل شود. اگر قالب لوف ندارید می‌توانید گوشت را با دست به شکل یک مکعب مستطیل درآورید.

لوف گوشت روی فویل

سینی را به مدت ۴۵ دقیقه در فر قرار دهید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه آن را از فر خارج کنید و کمی سس کچاپ یا سس باربکیو روی لوف گوشت بمالید و دوباره ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید.

وقتی لوف گوشت با سبزیجات آماده شد آن را از فر خارج کنید و پوره سیب زمینی را با استفاده از قیف روی آن بریزید. یا با قاشق آن را روی لوف گوشت بمالید. می‌توانید برای تزیین بیشتر کمی جعفری خرد شده هم روی آن بپاشید.

لوف گوشت و سبزیجات

نکته: اگر لوف را بدون قالب و با دست شکل می‌دهید، آن را به خوبی فشرده کنید تا موقع پخت شکلش را حفظ کند.