فرنی دنیای گسترده ای دارد و میتوان آن را با مواد اولیه و به طعم های مختلفی تهیه کرد. یکی از انواع فرنی؛ فرنی نارگیلی است که طعم خاص تر و خوشمزه تری نسبت به فرنی ساده با آرد برنج دارد. فرنی نارگیل خواص زیادی دارد و برای کودکان بسیار توصیه می شود. البته فرنی معمولا برای ماه رمضان و افطاری ها به شدت مورد استقبال قرار می گیرد و به سلامتی بدن شما کمک می کند. فرني نارگيلي به خاطر داشتن تخم مرغ، آرد و نشاسته شما را مدت بیشتری سیر نگه می دارد و مواد مورد نیاز بدنتان را تامین می کند.

در این مطلب ما طرز تهیه فرنی نارگیلی مجلسی را به همراه تمام نکات لازم و کلیدی آن توضیح می دهیم. اما با امتحان کردن این فرنی خوشمزه به شما حق می دهیم که دوست داشته باشید فرنی های متنوع تر و بیشتری را یاد بگیرید. پس ما هم به شما فرنی آرد گندم، فرنی گل محمدی، فرنی پسته، فرنی بادام، فرنی بستنی و فرنی ورمیشل را پیشنهاد می کنیم که به تازگی آموزش های آن ها را برایتان آماده کرده ایم. خوشحال می شویم شما هم بعد از تهیه کردن این فرنی های دوست داشتنی؛ به ما بگویید طعم کدام فرنی را از همه بیشتر دوست داشتید. با طرز تهیه فرنی نارگیل در خدمت شما عزیزان هستیم.

فرنی نارگیل

طرز تهیه فرنی نارگیلی

مرحله اول:

برای تهیه فرنی نارگیل ابتدا باید در یک قابلمه؛ آرد سفید و آرد برنج را الک کنید.

مرحله دوم:

شکر، پودر نارگیل و نشاسته ذرت را به کاسه ی محتوی آرد اضافه کنید. به کمک یک قاشق مواد خشک را به خوبی با هم مخلوط کنید تا با مشکل گلوله شدن آرد در شیر مواجه نشوید.

مرحله سوم:

شیر سرد را کم کم به قابلمه ی محتوی مواد خشک اضافه کنید. به کمک همزن دستی مواد را کاملا با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم:

زرده تخم مرغ را اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید. به طور مداوم فرنی را بهم بزنید. این کار را به مدت 25 الی 30 دقیقه ادامه دهید تا فرني نارگيل شما غلیظ شود.

مرحله آخر:

وانیل را 5 دقیقه ی آخر اضافه کنید. مراقب باشید فرني نارگيلي ته نگیرد و نسوزد. وقتی فرنی به غلظت مطلوبی رسید آن را از روی حرارت بردارید و در ظرف سرو بریزید. صبر کنید تا خنک شود و رویه ببندد. سپس فرنی نارگیلی را با پودر نارگیل، مغز بادام و پسته یا گل محمدی تزیین کنید. نوش جان.

سرو فرنی نارگیلی

نکات کلیدی تهیه فرنی نارگیلی

-میتوانید در تهیه این فرنی، از نشاسته گل به جای نشاسته ذرت استفاده کنید. در نتیجه ی کار تفاوتی ایجاد نمی شود.

-در صورت تمایل میتوانید مقداری خامه صبحانه به این فرنی اضافه کنید تا غلیظ تر و خوشمزه تر شود. خامه را باید زمانی که فرنی را از روی حرارت برمیدارید اضافه کنید که نبرد.

-برای عطر و طعم دادن بیشتر میتوانید به میزان دلخواه گلاب و یا هل در فرنی نارگیلی بریزید. فراموش نکنید که این کار باید در آخرین مرحله انجام شود.

-این فرنی را با شیر عسل نیز میتوان تهیه کرد. برای تهیه فرنی نارگیل و شیر عسل بهتر است میزان شکر را کم کنید. میتوانید فقط یک الی دو قاشق غذاخوری شیر عسل به فرنی اضافه کنید تا فقط فرنی عطر و طعم خاص تری داشته باشد.

-در تهیه فرنی نارگیل میتوانید به طور کامل عسل را جایگزین شکر کنید. میزان شیرینی فرنی به ذائقه ی خودتان بستگی دارد. پس هر چقدر که تمایل دارید میتوانید آن را شیرین کنید.

-اگر دوست دارید فرنی نارگیلی مجلسی تهیه کنید و تزیینات خاص و جذاب به کار ببرید؛ میتوانید از یک قطره رنگ خوراکی دلخواه در تهیه فرنی استفاده کنید. در این صورت میتوانید فرنی را خلاقانه تر تزیین کنید.

-فرنی نارگیل با شیر نارگیل هم تهیه می شود. در صورتی که طعم زیاد نارگیل در فرنی مطابق میل شما باشد میتوانید شیر نارگیل را جایگزین شیر کنید.