تست فرانسوی شاه توت

این تست برای یک مهمانی صبحانه مفصل عالی است. تست فرانسوی شاه توت را می‌توانید از شب قبل تدارک ببینید و در یخچال بگذارید. به این ترتیب صبح روز بعد فقط کافی است ظرف را در فر بگذارید و تا همه بیدار شوند و دور هم جمع شوند صبحانه آماده است.

در اینجا دستور تهیه شربت شاه توت هم ارائه شده، اما شما می‌توانید تست فرانسوی را همراه با مربای شاه توت یا هر مربای دیگری که دوست دارید هم سرو نمایید. تهیه تست فرانسوی شاه توت بسیار راحت است و فقط باید نان همراه با پنیر خامه ای و شاه توت مدتی در شیر و تخم مرغ خیس بخورد و بعد در فر پخته شود.

طرز تهیه: نان تست را به شکل مکعب‌های کوچک خرد کنید و نصف آنها را به صورت یکنواخت در ظرف بریزید. پنیر خامه‌ای را هم تکه تکه‌کنید و همراه با شاه توت‌ها به طور پراکنده روی تکه‌های نان بچینید. سپس نصف دیگر مکعب‌های نان را روی آن بریزید.

تخم‌مرغ‌ها را در کاسه‌ای بشکنید و بزنید. سپس شیره طلائی، شیر و عصاره وانیل را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید تا یکدست شود.

مایع آماده شده را در ظرف نان بریزید و روی ظرف را با فویل آلومینیومی بپوشانید. ظرف را حداقل یک ساعت (و یا از شب تا صبح)  داخل یخچال بگذارید تا نان‌ها خیس بخورند.

فر را از قبل با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید و یک قالب فر یا ظرف پیرکس حدوداً ۲۰ در ۳۰ سانتیمتری را چرب کنید. برای آماده کردن تست فرانسوی، ظرف را با کاور آلومینیومی به مدت ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید. سپس فویل را بردارید و مجدداً ۳۰ دقیقه در فر بگذارید تا پف کند و رویش قهوه‌ای رنگ شود.

تست فرانسوی شاه توت  را از فر خارج کنید و همراه با شربت یا مربای شاه‌توت سرو نمایید.

فرنچ تست شاه توت

برای تهیه شربت شاه توت:

در شیرجوش کوچکی، شکر، نشاسته ذرت و آب بریزید و آن را روی حرارت نسبتاً زیاد قرار دهید. حدود ۵ دقیقه بگذارید بماند و هر از گاه هم بزنید تا زمانی که غلیظ شود.

۱ پیمانه شاه توت اضافه کنید و ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم نگه دارید و مرتب هم بزنید. سپس کره را اضافه کنید. هم بزنید تا کره کاملاً  ذوب شود.

شربت طلائی را اضافه کنید و مخلوط نمایید. با گوشتکوب گوشتکوب برقی (همزن عمودی) شاه‌توت‌های داخل شربت را له کنید. می‌توانید برای جدا کردن دانه‌های شاه توت شربت را از یک سافی رد کنید. کمی صبر کنید شربت قدری خنک شود و سپس آن را در ظرف سس بریزی.

فرنچ تست با شربت شاتوت

تست فرانسوی شاه توت را داخل بشقاب‌ها منتقل کنید و روی هر کدام مقداری از شربت بریزید و سرو نمایید. نوش جان!