سالاد ماکارونی کم چرب

سالاد ماکارونی از غذاهای محبوب همه است که چون ماده اصلی آن پاستاست به خودی خود غذایی کامل حساب می‌شود. اما به دلیل اینکه معمولاً سس سالاد ماکارونی با مایونز تهیه می‌شود، غذای چرب و سنگینی می‌شود و شاید بهتر باشد از مصرف زیاد آن خودداری کنیم. اما در سالاد ماکارونی کم چرب به جای سس مایونز از ماست استفاده می‌شود که سالم‌تر است و به مراتب چربی کمتری دارد. همچنین به عنوان چاشنی از شوید استفاده می‌شود که بسیار برای سلامتی مفید است و چربی را کاهش می‌دهد.

سالاد با ماست یونانی

سالاد ماکارونی کم چرب خیلی سریع و راحت تهیه می‌شود و می‌توانید آن را تا چند روز در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید و هر وقت میل داشتید آن را به عنوان ناهار یا شام صرف کنید.

طرز تهیه: ابتدا پاستا فرمی را طبق دستور نوشته شده روی بسته‌بندی آن بپزید.

در مدتی که پاستا پخته می‌شود، خرد کردنی‌ها را خرد کنید و سس سالاد را آماده کنید. برای تهیه سس، ماست چکیده را در کاسه‌ای بریزید. آبلیمو، سرکه، شوید خشک و نمک و فلفل را اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط نمایید تا سس یکدستی حاصل شود. طعم سس را بچشید و اگر لازم بود ادویه‌ها را تنظیم کنید.

وقتی پاستا آماده شد آن را زیر آب سرد بگیرید و به خوبی آبکش کنید و در ظرف بزرگی بریزید. حال، پیاز، پنیر، خیار و گوجه خرد شده را اضافه کنید. می‌توانید به جای گوجه معمولی گوجه زیتونی استفاده کنید و آنها را از وسط نصف کنید. اگر مایل هستید تعدادی زیتون را از وسط نصف کنید، اگر هسته دارند هسته‌ها را خارج کنید و به سالاد اضافه کنید.

در آخر سس ماست را روی سالاد بریزید و خوب مخلوط کنید تا سالاد را به خوبی بپوشاند. اگر مایل باشید می‌توانید قبل از سرو کمی دیگر شوید روی سالاد بریزید.

سالاد ماکارونی

نکته: اگر می‌خواهید سالاد کمی چرب‌تر باشد می‌توانید یکی دو قاشق سس مایونز هم استفاده کنید.

- همچنین می‌توانید از سس ماست آماده یا سس ماست و سبزیجات هم برای سرو سالاد ماکارونی کم چرب استفاده کنید.