ما در این مطلب طرز تهیه بستنی خونگی بدون ثعلب رو به دو روش بهتون یاد میدیم؛ اول از همه طرز تهیه بستنی سنتی خونگیه که قطعا شما هم یکی از طرفدارهای پر و پا قرص اون هستید.

 

طرز تهیه بستنی خانگی بدون ثعلب

 

روش اول: طرز تهیه بستنی سنتی خانگی بدون ثعلب

۱- ابتدا شیر، زعفران دم کرده، هل و گلاب را داخل کاسه ای ریخته و با هم مخلوط کنید.

۲- در کاسه ای دیگر، زرده ی تخم مرغ را به همراه شکر با کمک همزن دستی خوب بزنید. سپس مخلوط شیر را کم کم به آن ها اضافه کرده و با هم خوب هم زنید تا یکدست شوند.

۳- آرد را دو بار الک کنید. سپس آن را آرام آرام به مایه ی مخلوط شده اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه ی مواد کاملا با هم مخلوط شوند.

۴- مخلوط را داخل قابلمه بریزید و آن را روی حرارت ملایم شعله ی گاز قرار دهید. آن را مدام هم بزنید تا زمانی که مواد به غلظت فرنی برسند. سپس آن را از روی حرارت بردارید و وانیل را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. اجازه دهید تا مواد بستنی کاملا خنک شوند.

۵- بعد از آن که مواد مخلوط شده کاملا سرد شدند، خامه را به آن ها اضافه کنید و با همزن دستی خوب با سایر مواد بستنی مخلوط کنید.

  بستنی سنتی  

۶- همه ی مواد را داخل ظرفی بریزید و آن را به مدت ۲ ساعت در فریزر قرار دهید.

۷- بعد از آن که مواد بستنی کمی خودش را گرفت، خامه ی خشک (دستور در نکات کلیدی) را به آن اضافه کنید و مجددا آن را به مدت ۳ ساعت داخل فریزر قرار دهید تا بستنی آماده شود.

۸- برای تزیین بستنی می توانید چند پر زعفران روی آن بپاشید.  

روش دوم: طرز تهیه بستنی میوه ای بدون ثعلب

آلبالو یخ زده ۲۵۰ گرم

شیر ۲ پیمانه

خامه صبحانه ۶ قاشق غذاخوری

شکر به مقدار لازم

طالبی یخ زده ۲۵۰ گرم

۱- آلبالوی یخ زده را به همراه ۱ پیمانه شیر، ۳ قاشق غذاخوری خامه صبحانه و مقدار مناسب شکر داخل مخلوط کن بریزید و با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. سپس آن را داخل ظرف فریزری تخت بریزید و به مدت ۸ ساعت داخل فریزر قرار دهید.

  بستنی میوه ای بدون ثعلب  

۲- طالبی را خرد کنید، داخل کیسه بریزید و آن را در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. تکه های یخ زده ی طالبی را داخل مخلوط کن بریزید.

سپس ۱ پیمانه شیر، ۳ قاشق غذاخوری خامه صبحانه و مقداری شکر نیز به طالبی اضافه کرده و همه ی مواد را با سرعت تند مخلوط کن خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. سپس آن را داخل ظرف فریزری تخت ریخته و چند ساعت داخل فریزر بگذارید تا یخ بزند.

۳- هر دو ظرف را از فریزر خارج کنید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط بمانند و کمی نرم شوند. سپس با اسکوپ ساز بستنی یا کفگیر تخت روی بستنی ها بکشید و آن ها را به شکل اسکوپی یا رولی داخل ظرف مورد نظر سرو کنید.

  بستنی میوه ای  

نکات کلیدی طرز تهیه بستنی خانگی بدون ثعلب

- برای تهیه ی خامه ی خشک، یک ظرف تخت، مانند درب ظرف فریزری، انتخاب کنید. روی آن را با کیسه فریزر یا سلفون بپوشانید. یک قاشق غذاخوری از خامه صبحانه را روی کیسه به طور یکنواخت در تمام سطح آن پهن کنید.

برای این کار می توانید از کاردک استفاده کنید تا خامه تمام سطح کیسه را به شکل یکدست و نازک بپوشاند. سپس آن را داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزند و خودش را بگیرد.

- برای کم شیرین شدن بستنی می توانید مقدار شکر را به ۱/۳ پیمانه کاهش دهید.

- مخلوط بستنی را حتما روی شعله ی ملایم گاز قرار دهید تا تخم مرغ ها نبندد.

- داخل بستنی خانگی بدون ثعلب می توانید از خلال پسته نیز استفاده کنید.

- بعد از برداشتن قابلمه از روی حرارت، حتما درب آن را بگذارید تا رویه نبندد.

- برای درست کردن بستنی خانگی میوه ای بدون ثعلب می توانید از میوه‌ های فصل استفاده کنید.

  طرز تهیه بستنی خانگی بدون ثعلب  

- هر دو مدل بستنی خانگی را می توانید به صورت اسکوپی داخل نان بستنی قرار دهید و به شکل بستنی ساندویچی نوش جان کنید.

- طرز تهیه بستنی در 5 دقیقه بدون خامه و ثعلب نیز یکی از تکنیک های پرطرفدار تهیه بستنی می باشد.