مرغ یکی از لذیذترین غذاها در سرتاسر دنیاست. با ران و سینه ی مرغ میشه غذاهای مختلفی درست کرد. البته معمولا طرفدارهای غذا با ران مرغ بیشتر از غذا با سینه ی مرغه.  علاوه بر انواع خورشت با مرغ، بسیاری از خوراک ها مثل خوراک مرغ ترش یا خوراک راگوی مرغ هر کدوم طعم فوق العاده ای دارن. درست کردن غذا با مرغ علاوه بر طعم همه پسندش ویژگی های دیگه هم داره که باعث میشه خیلی ها درست کردن انواع غذا با مرغ رو ترجیح بدن. مثلا میشه انواع غذای فوری با مرغ درست کرد، بدون این که زمان زیادی بگیره و یا نیاز به مواد اولیه ی مختلفی داشته باشه. پس وقت هایی که زمان کافی برای پخت غذا و آشپزی کردن ندارید، می تونید غذاهای فوری با مرغ رو امتحان کنید. علاوه بر این، مرغ به شکل های مختلف طبخ میشه. در بعضی از غذاها از مرغ درسته استفاده میشه. مثل مرغ شکم پر که یکی از معروف ترین غذاها با مرغه. مرغ چرخ شده هم یکی دیگه از روش های استفاده از مرغه که باهاش میشه انواع مختلف غذا مثل کباب تابه ای با مرغ یا کوفته ی مرغ درست کرد. در فست فودها هم انواع مختلف غذا با مرغ به شکل مرغ کنتاکی و یا شنیسل مرغ درست میشه که اون ها رو میشه به شکل خونگی هم درست کرد. البته علاوه بر غذای اصلی برای درست کردن یه پیش غذای خوشمزه و خاص هم میشه از مرغ استفاده کرد. پس انواع پیش غذا با مرغ رو از دست ندید!  امروز می خوایم طرز تهیه ران پفکی رو به لیست انواع غذا با مرغ اضافه کنیم. این غذا با ران مرغ درست میشه و ظاهرش شبیه مرغ کنتاکیه. با این تفاوت که باید گوشت ران مرغ رو بپزید، بعد ازش جدا کنید، با سایر مواد مثل سیب زمینی پخته شده داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید و میکس کنید. در نهایت دوباره مواد میکس شده رو به استخوان ران مرغ (یا سیخ چوبی) می چسبونید و سرخ می کنید. قبل از سرخ کردن، مرغ به آرد، تخم مرغ و آرد سوخاری آغشته میشه تا بافتی ترد پیدا کنه. به خاطر ظاهر پفکی که ران مرغ ها دارن، این غذا به اسم ران پفکی معروفه. بعد از سرخ شدن، می تونید استخوان مرغ رو ازش جدا کنید و از طعم بی نظیرش لذت ببرید. ناگفته نمونه که در طرز تهیه ران پفکی از پنیر پیتزا هم غافل نشدیم! خلاصه اگر به دنبال یه غذای خاص و خوشمزه با مرغ هستید، ما درست کردن ران پفکی رو بهتون پیشنهاد می کنیم. طرز تهیه ران پفکی خیلی ساده اس و زمان زیادی ازتون نمی گیره. با ما همرا بشید تا ببینیم این غذای بی نظیر چطور درست میشه.

 

طرز تهیه ران پفکی

 

۱- داخل تابه یا قابلمه کمی روغن بریزید و اجازه دهید تا داغ شود. ساق ران مرغ را داخل روغن تفت دهید. سپس نمک، فلفل و زردچوبه را به آن ها اضافه کنید و با هم تفت بدهید.

۲- پیاز را به چهار تکه تقسیم کنید و به همراه دو حبه سیر داخل تابه بریزید. سپس کمی آب به مرغ‌ها اضافه کنید تا به همراه سایر مواد روی حرارت ملایم بپزند.

۳- دو عدد سیب زمینی را آبپز کنید. سپس آن ها را با رنده‌ ی ریز رنده کنید.

۴- بعد از آن که ران های مرغ کاملا پخته شدند، گوشت آن ها را از استخوان مرغ جدا کنید و داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید و چند ثانیه میکس کنید.

۵- سیب زمینی های رنده شده را به همراه پنیر پیتزا و سایر ادویه ها از جمله نمک، فلفل و پودر خردل داخل مخلوط کن بریزید و به همراه مرغ ها مجددا با هم به مدت چند ثانیه میکس کنید.

۶- مقداری از مواد میکس شده را کف دست خود بریزید و استخوان ران بدون گوشت را روی آن قرار دهید. کمی پنیر پیتزا به آن اضافه کنید و روی آن را با مقدار دیگری از مواد میکس شده بپوشانید. به طوری که استخوان و پنیر پیتزا میان مواد میکس شده قرار بگیرند. با کمک دست مواد را دور استخوان به شکل مرغ گرد کنید.

  ران پفکی مرغ  

۷- ران مرغ های آماده شده را داخل آرد سفید بغلتانید. به طوری که تمام قسمت های آن پوشیده از آرد شود.

۸- تخم مرغ را داخل کاسه ای بشکنید و با چنگال، خوب بزنید. سپس ران مرغ های آغشته به آرد را داخل تخم مرغ بغلتانید.

۹- داخل تابه مقداری روغن بریزید تا داغ شود. در مرحله‌ ی آخر، قبل از قرار دادن ران ها در روغن، آن ها را داخل آرد سوخاری نیز بغلتانید و بعد با حرارت ملایم سرخ کنید.

۱۰- هر چند دقیقه یک بار ران مرغ را بچرخانید تا تمام قسمت های آن کاملا سرخ شود. برای این کار می توانید از چنگک مخصوص استفاده کنید. تا زمانی که همه ی قسمت های ران پفکی به صورت یکنواخت سرخ شود، به سرخ کردن آن ها ادامه دهید.

۱۱- روی دیس را با دستمال کاغذی بپوشانید و بعد از آن که ران پفکی سرخ شد، آن ها را روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافه شان گرفته شود.

  طرز تهیه ران پفکی  

۱۲- استخوان ها را از داخل ران پفکی بیرون بکشید و به همراه سس دلخواه تان نوش جان کنید. یا ران پفکی را با استخوان سرو کنید.

  مرغ کنتاکی

نکات کلیدی طرز تهیه ران پفکی

- مواد را بیشتر از ۳ ثانیه با مخلوط کن میکس نکنید تا خمیری نشود.

- مقدار روغن برای سرخ کردن ران پفکی باید به اندازه ای باشد که نصف سطح مرغ را بپوشاند.

- برای سرخ کردن ران مرغ پفکی می توانید از قابلمه ای کوچک و گود استفاده کنید تا روغن کمتری مصرف شود.

- در اغلب دستورها از ران مرغ برای میکس مواد استفاده می شود و طرز تهیه ران پفکی با سینه رایج نیست.

- از آن جا که تمام مواد میکس شده از قبل پخته شده اند، سرخ شدن این غذا در حدی که اطراف ران پفکی طلایی رنگ شوند و پنیر داخل آن آب شود، کافی است.

- برای سرخ کردن ران پفکی حتما از حرارت ملایم استفاده کنید تا پنیر داخل آن به خوبی آب شود.

- برای طرز تهیه ران پفکی، می توانید به جای استخوان مرغ، از سیخ کباب چوبی و یا حتی چوب بستنی استفاده کنید.