سس چیلی شیرین تایلندی

سس چیلی شیرین تایلندی از آن دست سس‌هایی است که علاقه‌مندان به طعم تند و شیرین را جذب خود می‌کند. این سس را می‌توانید همراه با انواع غذاها سرو کنید و از آن لذت ببرید. سس چیلی شیرین همراه با انواع بورک و مرغ سوخاری فوق‌العاده است. همچنین گاهی با آن سس‌های دیگری تهیه می‌شود، مثل سسی که برای پاستا با میگو تهیه کردیم.

سس چیلی شیرین در اصل مربوط به شرق آسیاست و در آشپزی شرقی کاربرد دارد. انواع بسته بندی شده این سس با عنوان Sweet Chili Sauce به فروش می‌رسند ولی شما می‌توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید. سس چیلی تند را می‌توانید مدتها در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه: سرکه برنج و شکر را همراه با ۱/۴ پیمانه آب داخل قابلمه‌ای بریزید و آن را روی شعله متوسط قرار دهید. هر چند دقیقه یک با هم بزنید تا شکر کاملاً حل شود.

حل کردن شکر سس چسلی

وقتی مخلوط شروع به قل زدن کرد سیر رنده شده و فلفل قرمز را اضافه کنید. شعله زیر قابلمه را کم کنید اجازه بدهید مواد ۲-۳ دقیقه دیگر در حرارت کم باقی بمانند. با این کار طعم تند وشیرین به خوبی با هم آمیخته می‌شوند.

سیر و پرک فلفل

سپس سس فلفل را به قابلمه اضافه کنید. مقدار سس فلفل را بسته به این که می‌خواهید سس چقدر تند باشد می‌توانید کمتر یا بیشتر کنید.

در کاسه دیگری، نشاسته ذرت را با یک قاشق غذاخوری آب سرد مخلوط کنید. هم بزنید تا نشاسته در آب حل شود. نشاسته حل شده را همراه با نمک داخل قابلمه‌ی سس چیلی شیرین بریزید.

نشاسته ذرت سس چیلی

سس بلافاصله شروع به غلیظ شدن می‌کند. ۳-۵ دقیقه دیگر سس را روی حرارت متوسط هم بزنید تا به غلظت دلخواه برسد.

سس چیلی شیرین

صبر کنید سس خنک شود. سپس آن را داخل شیشه بریزید و تا زمان مصرف در یخچال نگهداری کنید.

سرو سس تایلندی