سوپ گوجه و ریحان

سر هر سفره افطاری جای ویژه‌ای برای یک آش یا سوپ خوشمزه وجود دارد. سوپ گوجه و ریحان ترکیبی بی‌نظیر است که به راحتی تهیه می‌شود و احتیاج به مواد خاصی ندارد. مواد لازم برای تهیه سوپ گوجه و ریحان معمولاً در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. پیاز، سیر و هویج تفت داده می‌شوند. سپس با عصاره مرغ پخته می‌شوند. گوجه کمی دیرتر اضافه می‌شود و بالاخره سوپ داخل مخلوط کن یا با همزن عمودی یکدست می‌شود. ریحان و جعفری هم بعد از آن به سوپ اضافه می‌شوند که عطر و طعمی فوق‌العاده به آن می‌دهند.

مواد لازم سوپ گوجه

آبلیمو هم که برای هر سوپی جادو می‌کند. پس می‌توانید در آخر آب یک لیمو ترش تازه کوچک را داخل سوپ بگیرید و سپس سوپ گوجه و ریحان خوش آب و رنگتان را سرو کنید. این سوپ را خیلی راحت می‌توانید برای تعداد نفرات زیاد تهیه کنید و با آن از مهمان‌هایتان پذیرایی کنید.

طرز تهیه: اول از همه گوجه را به صورت نگینی خرد کنید و کنار بگذارید. اگر مایل باشید می‌توانید پوست گوجه‌ها را بکنید ولی اگر آنها را ریز خرد کنید در واقع نیازی به پوست کندن نیست چون به این ترتیب پوست گوجه چندان در سوپ مشخص نخواهد بود. پیاز را هم نگینی خرد کنید. هویج را حلقه حلقه و سیر را رنده کنید. ریحان و جعفری را هم به صورت خیلی ریز خرد کنید.

گوجه نگینی

قابلمه بزرگی را روی شعله متوسط قرار دهید و کره را در آن آب کنید. سپس سیر رنده شده، پیاز و هویج را داخل کره بریزید. سبزیجات را تفت بدهید تا هویج نرم شود. سپس آب مرغ و آب را اضافه کنید. درب قابلمه را بگذارید و اجازه بدهید سبزیجات ۲۰ دقیقه در حرارت ملایم پخته شوند. سپس گوجه‌های خرد شده را اضافه کنید و ۱۰ دقیقه دیگر صبر کنید تا گوجه در حرارت ملایم پخته شود.

سوپ سبزیجات

قابلمه را از روی شعله بردارید و همان طور که سوپ داخل قابلمه است آن را با همزن عمودی (گوشتکوب برقی ) بزنید تا صاف و یکدست شود. برای این کار می‌توانید از مخلوط‌کن هم استفاده کنید.

سوپ یکنواخت

سپس ریحان و جعفری خرد شده را اضافه کنید و با قاشق سوپ را هم بزنید. سوپ را بچشید و اگر مایل بودید یکی دو قاشق آبلیموی تازه به آن اضافه کنید تا خوش طعم‌تر شود.

سوپ با ریحان و جعفری

 سوپ گوجه و ریحان را داخل ظرف سوپخوری بریزید و در صورت تمایل با کمی پنیر پارمزان تزیین کنید و نوش جان بفرمایید.