غذاهای دریایی انواع مختلف دارن و به روش های مختلف طبخ میشن. تنوع غذاهای دریایی به ویژه در کشورهای آسیایی خیلی زیاده. اغلب افراد غذاهای دریایی از جمله ماهی و میگو رو به شکل گریل شده، سرخ شده در روغن و یا کبابی می پزن و هر کدوم رو با ادویه های مخصوص غذاهای دریایی و مواد مختلف دیگه مزه دار می کنن. امروز می خوایم طرز تهیه ی یه غذای خاص با میگو رو بهتون آموش بدیم. خورش میگو در کدو حلوایی یه غذای سنتی برزلیه. برزیلی ها در سر تا سر سال این غذای خوشمزه و پر طرفدار رو درست می کنن و به همراه برنج سرو می کنن. در دستور پخت این غذا، میگو به شکل خورش پخته و طبخ میشه که احتمالا قبلا میگو رو به این روش امتحان نکرده باشید. بعد از تفت دادن میگو با مواد اولیه ی دیگه مثل سیر و پیاز و گوجه فرنگی و نیم پز شدن اون، مواد داخل کدو حلوایی ریخته میشه و بعد داخل فر پخته میشه. خورش میگو در کدو حلوایی طعم عجیب و خاصی داره. از یه طرف این خورش با فلفل و سیر طعم تندی میگیره و از طرف دیگه بعد از ریخته شدن داخل کدو جلوایی و پخته شدن داخل اون، کمی شیرین میشه. ترکیب این دو طعم متفاوت میگو مزه ی فوق العاده ای به اون میده که خاص و جدیده. علاوه بر طعم، ظاهر این غذا هم بسیار جذاب و شیکه و دیگه لازم نیست اون رو تزیین کنید! انگار خورشت به همراه ظرفی که قراره توش سرو بشه، یک جا پخته و آماده میشه! در نتیجه این غذای خاص با ظاهری جذاب رو می تونید تو مهمونی ها و دورهمی هاتون درست و سرو کنید. طرز تهیه ی خورش میگو در کدو حلوایی هم خیلی آسونه و نیاز به زحمت و یا زمان زیاد نداره. فقط یه سری فوت و فن های ریز داره که در ادامه ی این مطلب همه ی اون ها رو بهتون یاد میدیم. اگر شما هم به دنبال درست کردن یه غذای دریایی خوشمزه به روش جدید و با طعم خاص هستید، حتما بهتون پیشنهاد می کنیم طرز تهیه خورش میگو در کدو حلوایی رو یاد بگیرید و این غذای سنتی و پر طرفدار برزیلی رو خیلی ساده تو خونه درست کنید.

 

طرز تهیه خورش میگو در کدو حلوایی برزیلی

 

۱- ابتدا فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد (۳۵۰ درجه فارنهایت) به مدت ۱۰ دقیقه گرم کنید.

۲- کدو تنبل (کدو حلوایی) را بشویید و اجازه دهید تا خشک شود. سپس قسمت بالای آن را ببرید. با چاقو مواد داخل کدو تنبل را به همراه تخم های آن خالی کنید. سپس آن را داخل فویل آلومینیومی بپیچید. کدو تنبل را روی سینی فر قرار دهید (طرف برش خورده ی آن را به سمت پایین قرار دهید).

۳- کدو حلوایی را به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا زمانی که تقریبا نرم شود. سپس آن را از فر بیرون بیاورید و از فویل آلومینیومی جدا کنید و کنار بگذارید تا خنک شود.

۴- در قابلمه ای نسبتا بزرگ روغن زیتون بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود.

۵- پیاز را به شکل نگینی خرد کنید و داخل روغن زیتون داغ شده بریزید و آن را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه تفت دهید تا طلایی رنگ شود.

۶- سیر رنده شده (یا له شده) را به همراه فلفل هالوپینوی خرد شده به پیاز اضافه کنید و آن ها را نیز به مدت ۳ تا ۴ دقیقه خوب تفت دهید.

۷- میگوها را که از قبل پوست کنده و شسته اید، به شکل درسته داخل قابلمه بریزید و به مواد اضافه کنید. مجددا ۱ دقیقه به تفت دادن ادامه دهید تا میگوها با سایر مواد ترکیب شوند و بپزند.

۸- گوجه فرنگی ها را خرد کرده و به میگوها اضافه کنید. به خورش میگو نمک و فلفل بزنید و آن را طعم دار کنید.

۹- اجازه دهید مواد بپزند. هر چند دقیقه آن ها را کمی هم بزنید تا زمانی که گوجه ها بپزند و نرم شوند. بعد از حدود ۵ دقیقه خورش را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

۱۰- با استفاده از قاشق، پنیر خامه ای را داخل کدو تنبل بریزید و آن را در تمام قسمت های آن پخش کنید تا پنیر همه ی داخل کدو تنبل را بپوشاند.

۱۱- خورش میگو را داخل کدو تنبل بریزید و آن را داخل فر که مجددا آن را از قبل گرم کرده اید، قرار دهید. ۲۰ دقیقه زمان برای پخت خورش میگو در کدو حلوایی کافی است. یعنی تا زمانی که داخل کدو تنبل کاملا نرم شود.

۱۲- کدو حلوایی را از فر خارج کنید و روی خورش میگو کمی گشنیز تازه ی خرد شده بریزید.

۱۳- خورشت میگو در کدو را به همراه برنج سرو و نوش جان کنید.

  طرز تهیه خورش میگو در کدو حلوایی برزیلی  

نکات کلیدی طرز تهیه خورش میگو در کدو حلوایی برزیلی

- برای طعم دار کرد خورش میگو می توانید از ادویه های دیگر مانند زردچوبه و یا آویشن نیز به دلخواه استفاده کنید.

- اگر این مقدار فلفل هالوپینو برای ذائقه ی شما تند است، می توانید آن را کمتر کرده و یا از مواد اولیه ی خورش میگو حذف کنید. می توانید فلفل سیاه یا فلفل قرمز را جایگزین آن کنید.

- قسمت بالای کدو حلوایی را که بریده اید دور نریزید! آن را نیز داخل فویل بپیچید، روی کدو حلوایی بگذارید و داخل فر قرار دهید تا بپزد. در مرحله ی آخر نیز بعد از پخت خورش میگو داخل کدو حلوایی، هنگام سرو غذا درب کدو حلوایی را بگذارید تا هم ظاهر زیباتری داشته باشد و جلوی سرد شدن غذا را بگیرد.

- این مقدار مواد اولیه برای ۴ نفر مناسب می باشد. می توانید کدو حلوایی را به تعداد نفرات در اندازه های خیلی کوچک تک نفره تهیه کنید. بعد از پختن خورش میگو آن را داخل هر یک از کدو حلوایی های کوچک بریزید، کدوها را داخل فر قرار دهید و آن ها را به شکل جداگانه برای هر نفر سرو کنید. به این ترتیب به تعداد نفرات می توانید خورش میگو را در کدو حلوایی ها سرو کنید.

- به جای روغن زیتون می توانید از کره و یا روغن سرخ کردنی استفاده کنید.