آبمیوه یخی خیار و لیمو

آبمیوه یخی یا گرانیتای خیار و لیمو، یک نوشیدنی یخ زده فوق‌العاده است که برای برطرف کردن عطش و غلبه بر گرما در فصل تابستان همتایی ندارد. تهیه آبمیوه یخی هم خیلی آسان است. فقط باید آب خیار و لیمو را بگیرید و آن را شیرین کنید. در آخر هم آن را داخل فریزر بگذارید و هر ساعت کمی یخ‌ها را خرد کنید.

این بستنی یخی خانگی را می‌تواند دسری فوق‌العاده برای ماه رمضان باشد. البته بهتر است آن را کمی بعد از افطار و یا با وعده شام سرو نمایید. آبمیوه یخی را می‌توانید برای پذیرایی از مهمان هم استفاده کنید.

طرز تهیه: ابتدا آب و شکر را در قابلمه‌ای بریزید و آن‌ها را روی شعله گاز گرم کنید تا شکر کاملاً در آب حل شود. شربت را تا زمان استفاده کنار بگذارید.

آب لیمو و آب خیار

برای تهیه آبمیوه یخی، نیاز به حدود ۱ پیمانه آب خیار و ۱/۲ پیمانه آب لیمو ترش تازه دارید. به هیچ وجه از آبلیموهای بسته‌بندی شده استفاده نکنید. اول با استفاده از دستگاه آبمیوه‌گیر یا مخلوط‌کن آب خیار را بگیرید و آن را در یک پارچ یا کاسه بریزید. سپس با دستگاه آبگیری مرکبات ۱/۲ پیمانه آب لیمو ترش بگیرید و آن را به پارچ اضافه کنید.

آبمیوه خیار و لیمو

۱ پیمانه از شربتی که درست کردید را به آب خیار و لیمو اضافه کنید و هم بزنید. حال مایع را از یک سافی بگذرانید و داخل یک سینی یا دیس لبه‌دار بریزید. می‌توانید از سینی فر استفاده کنید. سپس سینی را به فریزر منتقل کنید.

سافی آبمیوه

۱ ساعت بعد سینی را از فریزیر خارج کنید و با چنگال بخش‌های یخ‌زده را خرد کنید. مجدداً یک ساعت داخل یخچال بگذارید و همین کار را تکرار کنید. این مرحله را آنقدر تکرار نمایید تا کل سینی پر از کریستال‌های یخ‌زده شود.

خرد کردن با چنگال

آبمیوه یخی خیار و لیمو را به ظرف بستنی‌خوری یا کاسه منتقل کنید و خنک سرو نمایید.