مرغ با سس قارچ

خوراک مرغ با سس قارچ خیلی راحت و بی دردسر تهیه می‌شود و می‌تواند شام یا افطاری سالم و مقوی برای همه اعضای خانواده باشد. مرغ با سس قارچ را می‌توانید با هر تعداد سینه مرغ که بخواهید برای هر تعداد نفر تهیه کنید. فقط باید مقدار سس قارچ را متناسب با آن افزایش دهید. مرغ با سس قارچ معمولاً همراه با پوره سیب‌زمینی سرو می‌شود. البته شما می‌توانید آن را همراه با برنج هم سرو کنید.

اول از همه سینه مرغ باید کوبیده و نازک شود. این مرحله دارای اهمیت است چون به پخت سریع‌تر و برشته شدن و طعم بهتر مرغ کمک می‌کند. بعد از آن مرغ نازک شده در مقدار کمی روغن سرخ می‌شود. سپس قارچ و موسیر تفت داده می‌شوند و با اضافه کردن آب، عصاره مرغ و ادویه کم کم سس قارچ هم آماده می‌شود. در آخر هم مرغ سرخ شده همراه با پوره سیب زمینی و سس قارچ خوشمزه سرو می‌شود.

 

طرز تهیه:  هر سینه مرغ را از وسط نصف کنید (به صورت دو ورقه). سپس هر کدام از نصفه‌ها را بین سلفون قرار دهید و با بیفتک کوب یا گوشتکوب بکوبید تا نازک شود. برای این کار می‌توانید از یک تابه کوچک سنگین هم استفاده کنید.

روغن سرخ کردنی را داخل یک تابه بزرگ بریزید و آن را روی شعله بالاتر از متوسط داغ کنید. تابه را بچرخانید تا روغن همه‌جای آن را چرب کند. روی ورقه‌های مرغ ۱/۴ قاشق چایخوری نمک و فلفل بپاشید. سپس آنها را به تابه منتقل کنید. هر طرف مرغ را حدود ۳ دقیقه سرخ کنید تا دو طرفش طلایی رنگ شوند. سپس آن‌ها را به بشقابی منتقل کنید و روی آنها را بپوشانید تا گرم بمانند.

سینه مرغ سرخ شده

موسیر خرد شده و قارچ ورقه شده را داخل همان تابه بریزید. ۴-۵ دقیقه تفت بدهید تا قهوه‌ای رنگ شوند. در این مدت مرتب هم بزنید. سپس سیر رنده شده را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید. ۱/۲ پیمانه آب اضافه کنید و کناره‌های تابه را با قاشق چوبی پاک کنید. صبر کنید مخلوط بجوشد و آب تقریباً بخار شود.

قارچ و موسیر

۱/۴ قاشق چایخوری نمک باقیمانده را همراه با آرد روی مخلوط قارچ بریزید. حدود ۳۰ ثانیه تفت بدهید و هم بزنید. سپس عصاره مرغ را اضافه کنید. حدود ۲ دقیقه بگذارید بجوشد تا سس کمی غلیظ شود. تابه را از روی شعله بردارید. کره و آویشن را اضافه کنید و هم بزنید تا کره آب شود.

سس قارچ

مرغ را روی پوره سیب زمینی بگذارید و با سس قارچ بپوشانید. مرغ با سس قارچ آماده سرو است. می‌توانید کمی جعفری هم روی آن بریزید و نوش جان کنید.

خوراک مرغ با سس قارچ