اين دستور بسيار غني دانماركي با استفاده از خرده هاي نان چاودار در تهيه ي كوفته و در تركيب با گوشت گوساله و شويد تازه و فلفل  طعمي قوي تر پيدا مي كند. دانماركي ها از بهترين كره ي ممكن استفاده مي كنند، پس شما هم همين كار را بكنيد و مقدار زيادي از كره‌ي مرغوب را روي نان ها بماليد.

   

تست كوفته و چاودار دانماركي

 

طرز تهیه: در يك ظرف متوسط خيار و ¼ 1 قاشق چایخوری نمك و شكر و سركه و 1 قاشق  شويد را مخلوط كنيد و روي آن را بپوشانيد.

برش هاي نان را در غذاساز كاملا خرد كنيد. 1 پيمانه از آن را كنار بگذاريد و بقيه را براي دفعات بعدي كنار بگذاريد. در كاسه اي بزرگ شير و تخم مرغ و فلفل و باقيمانده ي شويد را با نمك مخلوط كنيدو خرده نان و پياز و موسير را اضافه كنيد. سپس گوشت ها را اضافه و مخلوط كنيد. حدود 1.5 قاشق از مخلوط را به صورت گلوله هاي نسبتا پخ در آوريد.

در يك بشقاب دستمال آشپزخانه بيندازيد و آن را كنار بگذاريد. در تابه اي با كف ضخيم كره را روي حرارت متوسط آب كنيد. روغن كانولا و نيمي از كوفته ها را در آن بريزيد و 3 تا 4 دقيقه سرخ كنيد تا اندكي طلايي شود. سپس آنها را برگردانيد و 3 تا 4 دقيقه ديگر سرخ كنيد تا قهوه اي شود. پس از آن كوفته ها را از روغن حارج كرده روي دستمال بگذاريد.

نان‌ها را برشته كنيد.  براي سرو كمي نمك دانه درشت و مقدار زيادي خردل روي نان ها بريزيد. چند كوفته را روي هر نان له كنيد و با خيار سرو كنيد.