مرباها جزء شیرینیجاتی هستند که اصولا یک نوع یا انواع گوناگون اون در هر خونه ای پیدا میشه و که میتونیم در وعده های متفاوت غذایی به خصوص وعده صبحانه سرو کنیم. اصولا فصل پخت مرباهای متنوع، تابستان است چرا که میوه های متنوع و خوشمزه ای در این فصل وجود داره.

اما مرباهایی هم هستند که مختص فصل های دیگه سال باشن و با میوه های اون فصل تهیه بشن . به عنوان مثال  مربای پرتقال یا مربای کیوی که به عنوان مربای پاییزه یا مربای زمستانه می شناسیمشون.

مربای ساده

مربای کیوی از جمله مرباهای خوشمزه و پر خاصیتی است دارای آنتی اکسیدان و ویتامین c فراوونه می تونه گزینه خوبی برای سرو در وعده صبحانه یا میان وعده هامون در طول روز باشه.

مربای کیوی رو مثل بیشتر مرباها  علاوه بر اینکه می شه به صورت معمول سرو کرد می تونیم در تهیه انواع دسر به خصوص دسر های کرمی یا به عنوان رومال یا مغزی شیرینی استفاده کنیم که به خاطر داشتن طعم ترش و شیرین یا ملسش، طعم متفاوت و خاصی به خوشمزه هامون می ده.

در این نوشته روش تهیه مربای کیوی و فوت و فن درست کردن مربای کیوی خوشمزه خونگی رو آموزش می دم تا بتونید با خلاقیت و ابتکار اون رو به شیوه های متفاوت سرو کنید و از خوردنش در کنار عزیزانتون لذت کافی ببرید.

مربا با کیوی

 طرز تهیه مربای کیوی خانگی

مرحله اول طرز تهیه مربای کیوی:

کیوی را پوست بگیرید و آن را به شکل حلقه ای یا هر شکلی که دوست دارید برش بزنید(برای اینکه له نشود بهتر است از کیوی رسیده سفت  برای مربای کیوی استفاده کنید)

مربا با کیوی

مرحله دوم طرز تهیه مربای کیوی:

نیمی از شکر را لابه لا و روی شکر بریزید و اجازه دهید به مدت سه تا پنج ساعت در یخچال استراحت کند و آب بیاندازد (آب انداختن باعث می شود از آب اضافی کمتری استفاده کنید و در نهایت مربای خانگی لذیذتری داشته باشید)

مرحله سوم طرز تهیه مربای کیوی:

پس از استراحت، کیوی را روی حرارت ملایم قرار دهید و آب و باقیمانده شکر را به آن اضافه کنید و اجازه دهید مربا به جوش آید.

(شکرک های دور ظرف را هرگز جدا و مخلوط مربا نکنید چرا که باعث شکرک زدن مربا در یخچال می شود.)

تهیه مربا کیوی

مرحله چهارم طرز تهیه مربای کیوی:

25 تا 30 دقیقه زمان نیاز است تا مربای کیوی قوام آمده و خوشمزه شما آماده شود. پس از خاموش کردن شعله، آب لیمو را به مربا اضافه کنید. پس از آماده  و خنک شدن مربای کیوی بهتر است آن را در ظرف شیشه ای در دار و استریل شده بریزید تا کپک نزند.

مربای ساده کیوی

مربای خوشمزه

نکات کلیدی تهیه مربای کیوی

- اگر می خواهید مارمالاد کیوی داشته باشید در انتهای کار مربا را میکس یا له کند و یا از کیوی نرم استفاده کنید.

- در صورت تمایل مقداری زعفران دم شده یا یک قطره رنگ خوراکی سبز به مربا بیافزایید تا رنگ آن تغییر کند.

- اگر دوست داشتید همراه لیمو، 1/8 قاشق چایخوری وانیل خالص به مربا اضافه کنید تا عطر بیشتری داشته باشد.(مربای کیوی وانیلی برای استفاده در کیک و شیرینی بسیار مناسب است)

- برای امتحان قوام مربا، مقداری از شهد را داخل آب سرد بریزید اگر به سرعت در آب حل نشد نشانه قوام مناسب مربا است.

همراهان عزیز خوشحال می شویم مربای کیوی را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ آشپزی_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.