در این مطلب می خوام طرز تهیه یه مدل جدید و مجلسی به نام حلوا نارگیلی رو بهتون آموزش بدم. حلوا نارگیلی از لحاظ ظاهری کاملاً شبیه بقیه اعضای خانواده حلوا و فرنی مث حلوا سه آرد، حلوا زعفرانی، حلوا خرمایی، حلوا شیر خشک و غیره ست، ولی این حلوای فوق العاده خوش عطر از پودر نارگیل درست میشه. حلوا نارگیلی یه گزینه خیلی خوب برای مراسم هاتون هست، چون هم خیلی سریع آماده میشه و هم این که خیلی شیک و مجلسی هست و می تونه زینت بخش مراسم باشه. خوب بیشتر از این منتظرتون نمیذارم، با من و ایران کوک همراه باشین و حلوا نارگیلی جذاب و خوشمزه رو درست کنین و از خوردن اون لذت ببرین.

 

طرز تهیه حلوا نارگیلی

 

مرحله اول: تفت دادن آرد

برای درست کردن حلوا نارگیلی خوش طعم و خوش عطر، ابتدا یک ماهیتابه را روی شعله گاز بگذارید. سپس آرد را یک بار الک کنید و داخل ماهیتابه بریزید و مدام هم بزنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود ولی تغییر رنگ ندهد. سپس دوباره آرد را الک کنید و مجدداً داخل ماهیتابه بریزید.

 

مرحله دوم: اضافه کردن کره و روغن

در این مرحله کره به دمای محیط رسیده و روغن مایع را هم به آرد اضافه کنید و هم بزنید. در حدود 5 دقیقه مواد را با هم تفت دهید تا سبک شوند.

 

مرحله سوم: افزودن گلاب و زعفران به حلوا نارگیلی

حالا ابتدا گلاب و سپس زعفران غلیظ را به حلوا  اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. سپس ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی خنک شود.

 

مرحله چهارم: اضافه کردن پودر قند و پودر نارگیل به حلوا نارگیلی

در این مرحله از پخت حلوا ، برای اینکه حلوا بافت نرم و لطیفی داشته باشد ابتدا پودر قند را الک کنید. سپس پودر قند و پودر نارگیل را به حلوا اضافه کنید و خوب مواد را با هم ترکیب کنید تا حلوا نارگیلی منسجم و یک دستی حاصل شود و حلوا در ماهیتابه جمع شود.

 

مرحله پنجم: قالب زدن حلوا نارگیلی

حالا می توانید حلوا نارگیلی را داخل قالب سیلیکونی بریزید و برای مدت یک ساعت در یخچال بگذارید و بعد به راحتی آن را از قالب جدا کنید.

 

نوش جان

  حلوا نارگیلی مرحله نهایی  

نکات کلیدی تهیه حلوا نارگیلی

- برای خوش عطر و خوش طعم تر شدن حلوا نارگیلی، می توانید مقدار 1 قاشق مربا خوری پودر هل نیز به آن اضافه کنید.

- در صورت تمایل به جای روغن مایع از روغن حیوانی نیز می توانید استفاده کنید.

- عکس از اینستاگرام:

@fateme_pourmoghadam

@masoudaghili