من عاشق کلم هستم. کلم کل سال توی بازار میوه و تره بار پیدا میشه و در ضمن حاوی مواد خیلی مفیدیه مثل ویتامین C و ویتامین های دیگه. با کلم میشه سالادهای مختلفی تهیه کرد. همه با سالاد کلم و هویج آشنا هستیم که اغلب توی رستوران ها سرو میشه. اما سالاد کلم و مرغ به خاطر پروتئینی که داره میتونه یه شام سبک و خوشمزه هم باشه. در ضمن میتونید کمی نان کروتان هم روش بدید. به این ترتیب غذای کاملی میشه که هیچ چیزی کم نداره. چه از نظر تغذیه ای و چه از نظرم طعم.

نان کروتان رو میتونید از نانوایی هایی که نون فانتزی میفروشن تهیه کنید. یا این که خودتون نون تست رو خرد کنید و داخل فر بذارید تا ترد بشه. بعد  هم نون های ترد شده رو روی سالاد کلم و مرغ بریزید و همراه با سس دلخواه نوش جان کنید.

 

طرز تهیه سالاد کلم و مرغ

 

مرحله اول:

اول از همه، مواد لازم برای تهیه سالاد کلم و مرغ را آماده کنید. اگر قصد دارید نان کروتان را خودتان تهیه کنید، دو عدد نان تست را به صورت مکعب های کوچک خرد کنید. کمی کره ذوب شده و پودر سیر را با نان خرد شده مخلوط کنید. سپس تکه های نان را در در سینی فر پخش کنید. 10-15 دقیقه در فر 180 درجه بگذارید تا آماده شوند.

مواد لازم سالاد کلم و مرغ

مرحله دوم:

سینه مرغ را همراه با دو پیمانه آب و کمی نمک در قابلمه قرار دهید و 20-30 دقیقه بپزید تا مغز آن پخته شود. سپس مرغ را از آب خارج کنید و بگذارید خنک شود.   سینه مرغ برای سالاد کلم  

مرحله سوم:

حال وقت خرد کردن کلم است. با یک چاقوی تیز یا به کمک پوست کن کلم را به صورت رشته های خیلی نازک خرد کنید و در کاسه بزرگی بریزید. کمی هم نمک بزنید. کلم معمولا بافت سفتی دارد. با فشار دست میتوانید آن را قدری نرم تر کنید. اول با مشت دست کلم ها را فشار دهید.

کلم خرد شده   سپس به چنگ بزنید و فشار دهید تا کمی آبشان خارج شود. در این مرحله 10-15 دقیقه کلم را کنار بگذارید.   فشار دادن کلم  

مرحله چهارم:

وقتی مرغ خنک شد، آن را روی تخته آشپزخانه، به صورت تکه های کوچک خرد کنید.

خرد کردن مرغ  

مرحله پنجم:

مرغ خرد شده و پنیر رنده شده را به کاهو اضافه کنید. سپس همه مواد را مخلوط کنید.

سالاد کلم و مرغ و پنیر  

مرحله ششم:

سس مایونز را به مقدار دلخواه اضافه کنید و مجدداً زیر و رو کنید تا همه مواد سالاد به سس آغشته شوند.

سس مایونز سالاد

تکه های نان ترد را روی سالاد بریزید یا کنار سالاد سرو کنید. نان را با سالاد مخلوط نکنید چون آب سالاد را جذب کرده و تردی اش را از دست میدهد.

سالاد کلم با مرغ