فیله مرغ سوخاری واقعاً محشر است و همه به ویژه بچه‌ها از آن لذت می‌برند. مرغی که به شکل تکه‌های باریک درآمده و در خمیری از خردل و بعد در پودر نان سوخاری فرو رفته... مشخص است که حرف ندارد. اما اگر تصور می‌کنید این فیله مرغ سوخاری خوشمزه در روغن فراوان سرخ شده اشتباه می‌کنید.

در این دستور فقط کمی روغن روی مرغ‌ها اسپری می‌شود. با این حال باز هم فیله مرغ سوخاری ترد و خوش طعم از آب در می‌آید.

در تهیه مایه از خردل، مایونز، تخم مرغ و ادویه استفاده می‌شود که به خودی خود مرغ را طعم دار می‌کند و در نتیجه آن را می‌توانید بدون سس و همراه با یک نوشیدنی خنک یا سالاد سبزیجات میل کنید. اما توصیه ویژه ما این است که فیله مرغ سوخاری را با سس رنچ سرو نمایید و از آن نهایت لذت را ببرید.

چیکن استریپس

طرز تهیه فیله مرغ سوخاری (چیکن استریپس)

فر را با درجه حرارت ۲۰۰ سانتیگراد روشن کنید و اجازه بدهید گرم شود.

پودر نان را داخل سینی فر بریزید و پخش کنید. سپس با اسپری روی آن روغن بپاشید. این کار را به صورت عمودی انجام دهید تا پودر نان از سینی بیرون نریزد. سپس سینی را به مدت ۵ دقیقه در فر قرار دهید تا پودر طلایی رنگ شود. سپس آن را از فر خارج کنید و داخل کاسه‌ای بریزید.

پودر نان سوخاری

تخم مرغ را در کاسه‌ای بشکنید. سپس سس مایونز، خردل، آرد، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و با یک چنگال هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند.

اگر از سینه مرغ استفاده می‌کنید آن را به صورت تکه‌های باریک بدون پوست و بدون استخوان در آورید. حال فیله‌های باریک مرغ را داخل مایه تهیه شده بریزید و آن‌ها را زیر و رو کنید تا از سس پوشیده شوند.

برای پخت یکنواخت تر مرغ‌ در فر می‌توانید روی سینی فر یک طوری فلزی قرار دهید. فیله‌ها را یکی یکی از مایه خارج کنید و در کاسه پودر نان سوخاری فرو ببرید. سعی کنید همه قسمت‌ها از پودر پوشیده شوند (حتی کناره‌ها).سپس آنها را روی سینی فر (یا اگر از توری استفاده می‌کنید، روی توری) بچینید.

آماده سازی فیله مرغ

وقتی مرحله قبلی برای همه فیله‌ها انجام شد روی آنهابا اسپری روغن بپاشید و سینی را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید (زمان پخته شدن بستگی به سایز فیله‌ها دارد).

در آخر روی فیله‌ مرغ سوخاری آماده شده کمی جعفری خرد شده بریزید و آن را همراه با سس رنچ یا هر سس دیگری که دوست دارید سرو کنید. نوش جان!

مرغ سوخاری با سس رنچ