با شروع فصل گرما و به بازار اومدن انواع میوه های تابستانه زمان پخت انواع مربا هم شروع می شه و هرکس با توجه به سلیقه و ذایقه اش دوست داره چند نوع مربا رو آماده و نگهداری کنه تا در طول سال در وعده صبحانه و عصرانه اونها رو سرو کنه. مربا پوست هندوانه یکی از مرباهایی است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و بساری به خاطر بافت ترد و شکنده این مربا علاقه زیادی بهش دارن که از نظر شکل ظاهری خیلی شبیه به مربای بالنگ است.

در این مطلب روش پخت مربا پوست هندوانه رو با هم آموزش می بینیم و قابل ذکره که این مربای تابستانه رو برای تزیین انواع دسر و شیرینی می شه استفاده .

طرز تهیه مربا پوست هندوانه

مرحله اول:

پوست سبز هندوانه را بگیرید.

تهیه مربای پوست

مرحله دوم:

بخش سفید پوست را به شکل دلخواه برش بزنید.

مرحله سوم:

برای ترد شدن مربا پوست هندوانه باید پوست را به مدت حدودا ده ساعت در آب آهک استراحت دهید؛ برای این کار 4 پیمانه  آب و آهک را مخلوط کنید و پس از ته نشین شدن آهک، محلول را صاف کنید و پوست هندوانه را در آب آهک صاف شده بریزید و استراحت دهید.

مرحله چهارم:

پس از استرحت در آب آهک، پوست را درآبکش بریزید و به خوبی بشویید و آن را دوباره به مدت هشت ساعت در آب یخ استراحت دهید و در این مدت سه یا چهار بار آب را عوض کنید.

مربای پوست هندوانه

بعد از گذشت این زمان پوست را آبکشی کنید و اجازه دهید کاملا خشک شود.

پخت مربا هندوانه

مرحله پنجم:

شکر و آب را به مدت 5 دقیقه بجوشانید تا غلیظ شود و بعد پوست هندوانه را درون شهد بریزید و یک ساعت اجازه پخت دهید.

مربای هندونه

مرحله ششم:

پس از گذشت یک ساعت شعله را خاموش کنید. هل و آب لیمو را به مربای پوست هندوانه بیافزایید و پس از خنک شدن آن را در ظرف مناسب بریزید و در یخچال قرار دهید.

مربای خوشمزه هندوانه

نکات کلیدی تهیه مربا پوست هندوانه

-برای تبدیل مربا پوست هندوانه به مارمالاد پوست هندوانه می توان همین مربا را در میکسر ریخت و میکس کرد و یا اینکه بخش آب و آهک را حزف کرد تا مربای نرم تری بدست آید و بعد مواد را میکس کرد.   همراهان عزیز خوشحال می شویم مربا پوست هندوانه را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ آشپزی_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.