کوکوی کدو سبز و پنیر چدار

کوکوی کدو سبز و پنیر چدار خیلی راحت تهیه می‌شود و نیم ساعت بیشتر وقت شما را نمی‌گیرد. در ضمن این کوکوی کدو سبز برخلاف بعضی از کوکوهای دیگر اصلاً خشک نیست بلکه خیلی هم نرم و کرم مانند است و طعم دلپذیری دارد. در واقع این کوکوی کدو سبز کمی شبیه به یک کیش بدون خمیر است.

برای داشتن یک کوکوی کدو سبز بی نقص باید چند نکته را حتماً رعایت کنید: اول اینکه از کدوهای کوچک استفاده کنید چون این کدوها نسبتاً آب کمتری دارند و در ضمن خوب خوب آب کدو را بعد از رنده کردن بگیرید. دوم، از خامه پر چرب و پنیر زیاد استفاده کنید که طعم کوکو را خیلی خیلی خوشمزه می‌کند و سوم این که کوکو را سرخ نکنید، بلکه در فر با درجه حرارت پایین بپزید تا کم کم پخته شود.

طرز تهیه: ابتدا فر را با دمای ۱۶۵ درجه سانتیگراد روشن کنید.

کدوها را با استفاده از غذاساز یا رنده، رنده کنید. کدوی رنده شده را روی چند لایه دستمال حوله‌ای بریزید و آن را خشک کنید. در صورت لزوم چند بار دستمال را عوض کنید تا رطوبت اضافی کدوها کاملاً گرفته شود.

گرفتن آب کدو

دو قاشق کره را داخل یک تابه بریزید و آن را روی شعله متوسط قرار دهید تا کره آب شود.

آب کردن کره

موسیر، کدو و ۱/۲ قاشق چایخوری نمک را داخل کره ذوب شده بریزید و هم بزنید. ۶-۷ دقیقه آنها را تفت بدهید و مرتب هم بزنید تا آب سبزیجات بخار شود و کدو نرم شود.

پخت کدو

تخم مرغ ها را در کاسه‌ای بشکنید. خامه و ۱/۴ قاشق چایخوری نمک باقیمانده را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

ترکیب تخم مرغ

حال مخلوط کدوی پخته شده را همراه با پنیر چدار رنده شده به تخم مرغ اضافه کنید و مخلوط نمایید. مایه کوکوی کدو سبز که حالا دیگر آماده شده است را به تابه برگردانید.

مایه کوکو

تابه را به مدت ۲۰-۲۳ دقیقه در فر قرار دهید تا کوکو کاملاً پخته شود.

کوکوی پخته شده در فر