لازانیا از غذاهای ایتالیایی است که در بین مردم همه ملل محبوبیت پیدا کرده است. لازانیا با پاستا فرمی هم از این قضیه مستثنا نیست چون همان طعم و رنگ را دارد. تنها تفاوت آن این است که برای تهیه لازانیا با پاستا فرمی دیگر نیازی به پاستاهای ورقه‌ای نیست. بلکه می‌توانید از هر پاستای فرمی که در منزل دارید استفاده کنید.

پاستا در آب جوش پخته می‌شود و بعد همراه با سس لازانیا و پنیر در فر قرار می‌گیرد. به همین سادگی لازانیا با پاستا فرمی حاضر می‌شود. در ضمن با استفاده از طرح‌های مختلف پاستا می‌توان هر بار در تهیه لازانیا تنوع ایجاد کرد. این کار مخصوصاً بچه‌ها را به وجد می‌آورد و آنها را بیشتر به لازانیا علاقه‌مند می‌کند. در انتخاب ادویه‌های غذاهم می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و بسته به سلیقه خود آن را تغییر دهید.

لازانیا با پاستا پنه

طرز تهیه لازانیا با پاستا فرمی

فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید.

یک قابلمه بزرگ را پر از آب کنید. کمی نمک به آن اضافه کنید و اجازه بدهید آب بجوشد. پاستا را داخل آب جوش بریزید و ۵-۸ دقیقه صبر کنید تا آل دانته شود. اگر می‌خواهید پاستا نرم تر باشد می‌توانید زمان بیشتری آن را در روی شعله بگذارید. سپس آبکش کنید و روی آن آب سرد بگیرید تا پاستاها به هم نچسبند.

برای تهیه سس لازانیا، کف یک تابه عمیق را با روغن چرب کنید و آن را روی شعله بگذارید تا داغ شود. سپس پیاز خرد شده را داخل تابه بریزید و تفت بدهید تا طلایی رنگ شود. حال گوشت و سیر رنده شده را اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا گوشت پخته و قهوه‌ای رنگ شود. حال زردچوبه را به گوشت اضافه کنید و خوب با آن مخلوط نمایید.

گوجه را تا جای ممکن ریز خرد کنید. گوجه، رب و آویشن را به تابه اضافه کنید و با بقیه مواد مخلوط نمایید. با نمک و فلفل مخلوط را طعم‌دار کنید. ۱۰-۱۵ دقیقه دیگر آن را روی شعله متوسط بگذارید و هر چند دقیقه یک بار هم بزنید.

کف یک تابه پیرکس مناسب فر را چرب کنید. پاستای پخته و سس لازانیا را داخل آن بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. پنیر موزورلا و پارمزان را مخلوط کنید و روی بقیه مواد بپاشید.

تابه را ۲۰ دقیقه در فر که از قبل گرم شده است قرار دهید یا تا زمانی که پنیر آب شود. لازانیا با پاستا فرمی آماده است.

لازانیای آسان

نکته: برای جلوگیری از سفت شدن پاستاهای روی لازانیا، می‌توانید قبل از قرار دادن تابه در فر، روی آن فویل آلومینیومی بکشید.