کوکی گردو و دارچین در واقع نوعی بیسکوتی یا کوکی ایتالیایی است. بیسکوتی در ایتالیا با طعم‌های مختلف تهیه می‌شود و از کوکی‌های قدیمی و معروف این کشور است. کوکی گردو و دارچین در واقع دو بار پخته می‌شود. ابتدا خمیر با استفاده از آرد، تخم مرغ، شکر، گردو و دارچین تهیه می‌شود. بعد به شکل دو لوله دراز در فر پخته می‌شود. بعد از این مرحله لوله‌ها اسلایس می شوند و دوباره در فر پخته می‌شوند.

برخی از مواد موجود در این دستور شاید برای کوکی عجیب به نظر برسند. مثلاً فلفل. اما نگران نباشید! فلفل قرار نیست کوکی شما را تند بکند بلکه فقط کمی به کوکی شما طعم می‌دهد و آن را خوشمزه‌تر می‌کند. کمی هم آرد ذرت به کار رفته است که به حفظ بافت کوکی گردو و دارچین کمک می‌کند. این کوکی‌های جذاب و خوشمزه را می‌توانید تا یک ماه در ظرف در بسته در یخچال نگه دارید. کوکی گردو و دارچین برای میل کردن همراه با چای یا قهوه فوق العاده است.

طرز تهیه کوکی گردو و دارچین (بیسکوتی)

ابتدا فر را با درجه حرارت ۱۷۵ سانتیگراد روشن کنید. روی یک سینی فر کاغذ روغنی بکشید و آن را کنار بگذارید.

آرد، آرد ذرت، بیکینگ پودر، نمک، فلفل و دارچین را داخل کاسه‌ای با سایز متوسط بریزید و با هم مخلوط کنید.

مواد خشک

در کاسه دیگری، کره و شکر را با همزن برقی آنقدر بزنید تا رنگ کره روشن شود و ترکیب نرم و سبکی حاصل شود (حدود ۲ دقیقه).

کره و شکر

تخم مرغ را اضافه کنید و مجدداً کمی هم بزنید تا خوب مخلوط شود. سپس عصاره وانیل را اضافه کنید و هم بزنید. در آخر مخلوط آرد و همین طور گردو را اضافه کنیدو با سرعت کم همزن هم بزنیدتا مواد به خوبی مخلوط شوند. خمیر تهیه شده را داخل کیسه پلاستیکی قرار دهید و ۱۵ دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شود.

خمیر کوکی

خمیر را از یخچال خارج کنید و به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. هر قسمت را به شکل دراز (همان طور که در عکس دیده می‌شود) روی سینی فر پهن کنید: عرض حدوداً ۴ سانت و ارتفاع ۲ سانت. بین دو قسمت حدود ۱۰ سانت فاصله بگذارید، چون خمیر بعد از پخته شدن پف خواهد کرد.

کوکی لوله شده

حدود ۲۰ دقیقه کوکی‌ها را در فر قرار دهید و سپس سینی را از فر خارج کنید. ۱۰ دقیقه اجازه بدهید خنک شوند.

وقتی کوکی‌ها خنک شدند، آنها را به تخته آشپزخانه منتقل کنید و برش بزنید. برای برش از چاقوی دنده دار استفاده کنید و به صورت مورب اسلایس‌هایی به ضخامت ۱/۲۵ سانت برش بزنید. مغز کوکی کمی خام به نظر خواهد رسید.

برش زدن کوکی

حال کوکی‌های کوچک را مجدداً روی کاغذ روغنی بچینید و سینی را به مدت ۵-۷ دقیقه به فر منتقل کنید تا یک طرف کوکی‌ها طلایی رنگ شود. حال کوکی‌ها را برگردانید و دوباره ۵-۷ دقیقه در فر قرار دهید تا طرف دیگر آنها هم طلایی رنگ شود.

کوکی پخته

کوکی گردو و دارچین شما آماده است. نوش جان!