کیک پودینگ لیمویی دسری است مناسب هر فصل. این کیک یک خاصیت خیلی جالب دارد. وقتی قاشق را داخل کیک فرو کنید این خاصیت را کشف می‌کنید. روی آن کیک نرم و سبکی با عم لیمو است که اظ ظاهرش هم پیداست ولی مغز آن حاوی یک سورپرایز فوق‌العاده است. پودینگ لیموی نرم و گرم بسیار خوشمزه.

جالب اینجاست که تهیه این دسر هم خیلی راحت است و به اندازه تارت لیمو دردسر ندارد. اما همان قدر جذاب و خوشمزه است. مایه خود به خود موقع پخت در فر تفکیک می‌شود. کیک و پودینگ از هم جدا می‌شوند و سورپرایز شما را آماده می‌کنند. در واقع ریختن آب دور قالب‌ها هم به این موضوع کمک می‌کند. کیک پودینگ لیمویی نسبتاً دسری کم کالری است و مورد پسند اکثر سلیقه‌هاست. با پاشیدن کمی پودر قند روی کیک، دسر شگفت انگیز کیک پودینگ لیمویی آماده سرو می‌شود. البته می‌توانید از میوه‌های مختلف هم برای تزیین آن استفاده کنید.

طرز تهیه کیک پودینگ لیمویی

فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید و طبقه وسط فر را آماده کنید. برای تهیه این کیک نیاز به ۶ کاسه مناسب فر (سرامیکی یا پیرکس) با ظرفیت حدوداً ۱۸۰ میلی‌لیتر دارید. کاسه‌ها را با کمی روغن چرب کنید و کنار بگذارید.

سفیده و زرده تخم مرغ ها را از هم جدا کنید. در کاسه بزرگی زرده تخم مرغ ها را با شیر، پوست لیمو رنده شده، آب لیمو، کره و نمک مخلو کنید. سپس آرد و شکر را اضافه کنید و مجدداً هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

مایه زرده تخم مرغ

در کاسه دیگری سفیده تخم مرغ ها را با همزن برقی آن قدر بزنید تا فرم بگیرد و با خارج کردن پره همزن قله‌های قوس داری در سفیده ایجاد شود.

سفیده تخم مرغ زده

حدود ۱/۴ از سفیده‌ها را داخل مخلو لیمویی بریزید و هم بزنید تا یکدست شود. سپس باقی سفیده ها را هم اضافه کنید و با لیسک سیلیکونی زیر و رو کنید. مایه باید سبک و کف‌دار باشد.

مایه کیک پودینگ لیمویی

کاسه‌های چرب شده را داخل تابه‌ای مناسب فر قرار دهید و مایه را متناسب داخل آنها بریزید. حال با استفاده از کتری داخل تابه مقداری آب (با دمای اتاق) بریزید، طوری که آب تا وسط دیواره کاسه‌ها بیاید. حال به آرامی تابه را به فر منتقل کنید. کیک‌ها را به مدت ۴۵-۵۰ دقیقه در فر بگذارید یا تا زمانی که پف کنند و روی آنها طلایی رنگ شود.

کیک پودینگ آماده

کاسه‌ها را با انبر از تابه خارج کنید و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا خنک شوند. در این مدت پف کیک کمی خواهد خوابید که ایرادی ندارد. سپس روی هر کیک پودینگ لیمویی پودی قند بپاشید و آن را با توت‌های مورد علاقه خود تزیین کنید و نوش جان بفرمایید.

نکته: می‌توانید کیک پودینگ لیمویی را از یک روز قبل آماده کنید، روی آنها را سلفون بکشید و در یخچال نگه دارید. قبل از سرو روکش کیک‌ها را بردارید. فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد گرم کنید و کیک‌ها را ۱۰-۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا گرم و مثل روز اولشان شوند.