ژامبون و پنیر داغ با نان تست

ژامبون و پنیر داغ فینگرفودی است که خیلی راحت و فوری تهیه می­شود و به دلیل پنیر فراوانی که در آن به کار رفته خیلی خوشمزه است. در این غذا می‌توانید بسته به سلیقه از انواع و اقسام ژامبون از قبیل گوشت، مرغ یا بوقلمون استفاده کنید. همچنین می‌توانید از انواع پنیر هم استفاده نمایید. اما ترکیب پنیر خامه‌ای، چدار و موزورلا توصیه می‌شود. پنیر خامه‌ای بافت مواد را نرم می‌کند. چدار طعم فوق‌العاده‌ای به تست شما می‌دهد و موزورلا هم مواد را کشدار و خوشمزه‌تر می‌کند.

ژامبون و پنیر داغ را می‌توانید روی نان‌های تست کوچک یا نان سوخاری بمالید و به عنوان فینگرفود یا عصرانه‌ای دلپذیر سرو کنید. ژامبون و پنیر داغ برای یک مهمانی دوستانه بسیار مناسب است.

طرز تهیه: ابتدا همه مواد را آماده کنید. پنیر چدار و موزورلا را رنده و جعفری را خرد کنید. ورقه‌های ژامبون را با چاقو خرد کنید یا با رنده درشت رنده کنید. پنیر خامه را هم بزنید تا نرم و یکدست شود.

مواد لازم ژامبون و پنیر

فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید. ژامبون، پنیر خامه‌ای، ۳/۴ پیمانه از پنیر چدار، ۳/۴ پیمانه پنیر موزورلا و فلفل را در کاسه‌ای بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید.

مخلوط مواد

در صورتی که مایکروفر دارید، مواد را حدود ۴۵ ثانیه در مایکروفر قرار دهید تا پنیرها کمی نرم شوند. بدین ترتیب صاف کردن مواد راحت تر انجام می‌شود. حال مواد را به دیس پیرکس مناسب فر منتقل کنید و با پشت قاشق سطح آن را کاملاً صاف کنید. حال باقیمانده پنیر چدار و پنیر موزورلا را روی مواد بپاشید.

صاف کردن در ظرف

ظرف را به مدت ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید. سپس فرا را خاموش و شعله روی آن را روشن کنید. ۲-۵ دقیقه صبر کنید تا روی ژامبون و پنیر طلایی رنگ شود و حباب ظاهر شود.

ژامبون و پنیر در فر

روی ژامبون و پنیر داغ جعفری بپاشید و آن را روی نان تست یا سوخاری بمالید و نوش جان بفرمایید!

ژامبون و پنیر داغ روی تست