مرغ و سیب زمینی پنیری

خوراک مرغ و سیب زمینی پنیری یکی از غذاهایی است که معمولاً مورد پسند همه اعضای خانواده قرار می‌گیرد. خوبی مرغ و سیب زمینی پنیری این است که مواد زیادی احتیاج ندارد و معمولاً همه مواد لازم آن در منزل پیدا می‌شود. تهیه آن هم خیلی راحت است و فقط احتیاج به یک ظرف پیرکس مناسب فر دارد.

سیب‌زمینی خرد شده با کمی سیر و روغن زیتون و ادویه مخلوط می‌شود و در فر پخته می‌شود. بعد هم مرغ در کنار آن و در همان ظرف پخته می‌شود و در آخر هم کمی پنیر موزورلا کار را تمام می‌کند. بدین ترتیب مرغ و سیب زمینی پنیری خوشمزه خیلی راحت آماده می‌شود. چون در تهیه این غذا سرخ کردن در کار نیست و روغن کمی در آن به کار می‌رود می‌شود گفت خیلی هم غذای سالمی است. کافی است یک سالاد سبزیجات هم به دلخواه درست کنید و همراه با آن سرو کنید. به این ترتیب مرغ و سیب زمینی پنیری دیگر هیچ کم و کسری ندارد.

خوراک مرغ و سیب زمینی

طرز تهیه: ابتدا فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه بدهید گرم شود. سیب­ زمینی‌ها را به شکل مکعب‌های کوچک خرد کنید و آنها را در کاسه‌ای بریزید. سیر رنده شده، روغن زیتون، نمک و فلفل را اضافه کنید و مواد را زیر و رو کنید تا سیب زمینی خوب طعمدار شود. حال، سیب‌ زمینی‌ها را داخل تابه پیرکس بریزید و به طور یکنواخت پخش کنید. تابه را حدود ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید.

بدون خاموش کردن فر، تابه را از آن خارج کنید.دو طرف ران‌های مرغ کمی روغن زیتون بمالید و نمک و فلفل به مقدار دلخواه بپاشید. سپس آنها را لا به لای سیب زمینی‌ها جا بدهید.

مجدداً تابه را به فر برگردانید و صبر کنید تا مرغ پخته و سیب زمینی قهوه‌ای رنگ شود (حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه).

تابه را از فر خارج کنید. پنیر موزورلا رنده شده را روی مرغ و سیب‌زمینی بپاشید و چند دقیقه دیگر در فر قرار دهید تا پنیر آب شود. می‌توانید یکی دو دقیقه هم شعله روی فر را روشن کنید تا پنیر طلایی رنگ شود.

تابه را برای آخرین بار از فر خارج کنید. روی آن جعفری خرد شده بپاشید و مرغ و سیب زمینی پنیری را سرو نمایید.

خوراک مرغ آماده در تابه

نکته: به جای ران مرغ می‌توانید از سینه هم استفاده کنید.