کوکی ها انواع زیادی دارند که یکی از آن ها کوکی لیمویی است. کوکی لیمو بافتی شبیه به شیرینی نارگیلی دارد و بسیار نرم و ترد است. در این دستور از آبلیموی تازه به همراه پوست لیموی رنده شده برای طعم دهی استفاده شده که میتوان آن را با آبلیموی کارخانه ای جایگزین نمود. اما باید بدانید که این کار از کیفیت و مزه ی لیمویی کوکی شما کم خواهد کرد. پس تا حد امکان از لیموی تازه در تهیه این کوکی استفاده کنید. برای رنده کردن پوست لیمو فرقی ندارد که از لیمو سبز استفاده می کنید یا زرد. لیمو ترش را بسته به فصل و محل زندگی خودتان تهیه کنید.

این کوکی با فر تهیه می شود و فقط نیاز به چهار مرحله ی ساده و 10 دقیقه پختن دارد. بنابراین اگر میخواهید یک کوکی فوری و تازه داشته باشید، کوکی لیمویی گزینه ای ایده آل است. کوکی لیمویی یک عصرانه یا میان وعده ای عالی برای موقعیت هایی است که دلتان یک شیرینی تازه ی خانگی میخواهد.

امیدواریم این کوکی لیمویی را تهیه کرده و آن را دوست داشته باشید. اگر میخواهید طرز تهیه ی کوکی های بیشتری را یاد بگیرید ما به شما کوکی شکلاتی، کوکی خرمالو، کوکی شکری رنگارنگ و کوکی کرمدار وانیلی را پیشنهاد می کنیم. البته که تنوع بیسکوییت و کوکی بیشتر از این هاست! با دستور پخت کوکی لیمویی همراه شما هستیم.

 

طرز تهیه کوکی لیمویی

 

مرحله اول:

فر را روشن کنید و روی درجه حرارت 350 درجه فارنهایت یا 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. برای تهیه کوکی لیمویی ابتدا در یک کاسه ی بزرگ، کره و شکر را به مدت 4 دقیقه بهم بزنید تا حدی که نرم و روان شود.

برای هم زدن شکر و کره میتوانید از یک لیسک یا قاشق بزرگ استفاده کرده یا با همزن برقی این کار را انجام دهید. اگر شکر و کره را با همزن برقی بهم میزنید؛ لازم است در بین این کار، گاهی همزن را خاموش کرده و با یک لیسک مواد را از دیواره ی ظرف جدا کرده و به وسط آن هدایت کنید تا بهتر حل شوند.

 

مخلوط کردن کره و شکر

مرحله دوم:

تخم مرغ را بشکنید. آب لیمو ترش تازه را بگیرید و پوست آن را رنده کنید. حالا تخم مرغ، وانیل، آبلیموی تازه و پوست لیموی رنده شده را به کاسه اضافه کنید و خوب بهم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند.

 

مخلوط کردن تخم مرغ

مرحله سوم:

در این مرحله از تهیه کوکی لیمو باید آرد، جوش شیرین، بیکینگ پودر و نمک را اضافه کنید و خوب بهم بزنید. فراموش نکنید که آرد را الک کنید و بعد به مواد بیفزایید. باید هم زدن را تا حدی ادامه دهید که خمیری نرم و یک دست حاصل شود.

سپس یک کاغذ روغنی یا ورقه سیلیکونی نچسب روی سینی فر قرار دهید. حالا مایه کوکی را با اسکوپ ساز یا یک قاشق بزرگ بردارید و با فاصله ی 3 یا 4 سانتی متری از هم، روی سینی فر بچینید.

میتوانید این کار را با دست نیز انجام دهید. فقط در حین شکل دهی با کوکی ها باید دستتان تمیز و خشک باشد تا خمیر به آن نچسبد. سعی کنید کوکی ها هم اندازه و یکسان باشند.

 

شکل دهی به کوکی لیمویی

مرحله چهارم:

سینی را درون فر بگذارید. پس از 9 تا 11 دقیقه، وقتی که طلایی رنگ شدند، کوکی لیمو را از فر خارج کنید. کمی شکر برای تزیین روی کوکی ها بپاشید. کوکی ها باید کمی طلایی رنگ بوده و وسطشان نرم باشد. میتوانید برای تست یک خلال دندان را در میان کوکی فرو ببرید. اگر تمیز خارج شد؛ کوکی لیمویی آماده است.

 

پخت کوکی

مرحله آخر:

وقتی کوکی ها به طور کامل خنک شدند؛ میتوانید آن ها را از سینی بردارید. سپس کوکی لیمویی را در ظرف سرو بچینید و به همراه چای، قهوه ترک یا شیر نوش جان کنید.

 

سرو کوکی لیمویی

نکات کلیدی تهیه کوکی لیمو

-کوکی لیمویی را میتوانید در ظروف در بسته و در یخچال نگه داری کنید.

-این مطلب از سایت modernhoney ترجمه شده است.