کیک آتشفشانی ۵ دقیقه‌ای

کاپ کیک آتشفشانی یک کیک بی‌نظیر است که به روش‌های مختلف می‌توان آن را تهیه کرد. این کیک از آن شیرینی‌جات فوق‌العاده خوشمزه است که تا ساعت‌ها طعم آن زیر دندان باقی می‌ماند و به این راحتی فراموش نمی‌شود. تنها دیدن ظاهر دلربای آن برای جذب هر کسی کافی است. با فرو کردن قاشق در وسط کیک، آتشفشان شکلات داغ فوران می‌کند. خلاصه این که این آتش‌فشان بهشتی است. تهیه این کیک خیلی خیلی راحت است و احتیاج به هیچ استعداد و تجربه خاصی در آشپزی ندارد.

روشی که در اینجا برای تهیه کاپ کیک آتشفشانی ارائه می‌دهیم از اول تا آخر ۵ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. اما نیاز به مایکروویو دارد. البته در صورتی که مایکروویو ندارید یا ترجیح می‌دهید از آن استفاده نکنید، می‌توانید از فر هم استفاده کنید. که البته در این صورت تهیه کاپ کیک آتشفشانی حدود ۱۰ دقیقه بیشتر زمان می‌برد. که باز هم زمان ناقابلی است. با خوردن این کیک فوق‌العاده احساس می‌کنید به یک رستوران مجلل رفتید و یک دسر خیلی شیک سفارش دادید، با این تفاوت که در راحتی خانه خود هستید.

طرز تهیه: ابتدا ماگی با ظرفیت دو پیمانه را آماده کنید. آرد، شکر، کاکائو، بیکینگ پودر و نمک را داخل ماگ بریزید و با چنگال آنها را خوب با هم مخلوط کنید.

مواد خشک کیک آتشفشانی

سپس کره ذوب شده، شیر، تخم‌مرغ و وانیل را اضافه کنید. مجدداً خوب هم بزنید تا یکنواخت شود و هیچ آردی در کف ظرف باقی نماند.

مواد تر کیک آتشفشانی

eggs

حال تکه‌های شکلات تلخ را وسط ماگ بریزید. شکلات را به پایین فشار ندهید. نگران نباشید. این قطعات در حین پخت پایین خواهند رفت. حال یک قاشق آب را روی مایه بریزید. شاید باور نکنید، اما این یک قاشق آب نقش خیلی مهمی در تهیه کیک آتشفشانی دارد.

شکلات تلخ

حال ظرف را به مدت ۱ دقیقه و ۲۰ ثانیه تا حداکثر ۲ دقیقه در مایکروویو قرار دهید. زمان دقیق بستگی به قدرت مایکروویو شما دارد و بعد از یکی دو بار امتحان کردن این زمان برای شما مشخص خواهد شد. اما می‌توانید از روی ظاهر کیک تشخیص بدهید که آماده هست یا نه. کیک باید پف کرده باشد. در کناره های ماگ سفت به نظر برسد اما در مرکز کمی خیس باشد به طوری که با تماس انگشت در وسط کیک، کمی از آن به انگشت بچسبد.

کیک آتشفشانی آماده

اگر کیک خام به نظر می‌رسید ۵-۱۰ ثانیه دیگر آن را در مایکروویو قرار دهید. بعد از خارج کردن کیک آتشفشانی از مایکروویو پف آن می‌خوابد. مغز این کیک وقتی تازه از مایکروویو خارج شده خیلی داغ است پس ۵ دقیقه قبل از سرو کردن صبر کنید. در صورتی که می‌خواهید از فر استفاده کنید، کیک را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار دهید.

نکته: ظرفیت ماگ یا کاسه‌ای که به عنوان قالب استفاده می‌کنید باید به اندازه ۲ پیمانه آب باشد. قبل از استفاده ۲ پیمانه آب داخل آن بریزید. باید حدوداً تا لب پر شود.