حتما با انواع حمص یا هوموس آشنا هستید. میدونید که یه نوع پیش غذای لبنانی هست که غالباً با نخود، سیر و روغن زیتون تهیه میشه. البته مدل های جدیدتری هم ازش ابداع شده مثل حمص نخود فرنگی یا حمص لوبیا قرمز. این پیش غذای خوشمزه رو معمولا همراه با تکه های نون برشته شده یا سبزیجات خلالی شده سرو میکنند. در تارت هوموس نان تارت کار نان برشته رو برای شما انجام میده و دیگه نیازی نیست زحمت برشته کردن نان رو بکشید. سبزیجاتی مثل خیار و گوجه یا فلفل دلمه ای رو هم میتونید روی تارت هوموس قرار بدید. به این ترتیب فینگرفود شما تزیین زیبایی هم پیدا میکنه.

اگه با طرز تهیه هوموس آشنا نیستید میتونید فیلم تهیه هوموس رو در سایت ایران کوک ببینید. بعد از تهیه هوموس و خرید نان تارت دیگه تهیه این غذا خیلی خیلی راحته و فقط چند دقیقه زمان نیاز داره. البته همون طور که در ادامه توضیح داده میشه میتونید هم نان تارت رو در منزل هم تهیه کنید.

طرز تهیه نان فنجانی پر شده با هوموس

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.

  تهیه نان تارت

قالب مافین را چرب کنید. خمیر نان تارت را به تکه های کوچک تقسیم کنید. هر تکه را داخل قالب بگذارید و با دست پهن کنید. با چنگال روی سطح خمیر چند سوراخ ایجاد کنید. تمام خمیرها را به همین صورت آماده کنید و قالب را 5 - 10 دقیقه درون فر بگذارید تا نان ها بپزند.

تارت با هوموس و سبزیجات

پس از پخت نان ها را روی توری قرار دهید تا کاملا خنک شوند سپس داخل نان ها را با هوموس خوشمزه پر کنید و روی آن را با خیار و گوجه خرد شده تزیین و سرو کنید.

نکته ها:

- از انواع خمیر نان، خمیر پیتزا و ... میتوانید استفاده کنید.

- تارت هوموسرا میتوانید در کنار غذاهای جشن تولد هم سرو کنید.

- میتوانید به جای هوموس داخل نان ها را با پنیر خامه ای پر کنید.