اگه هوس شکلات کردید، این چیز کیک شکلاتی یخچالی بهترین راه حله. تازه برای تهیه ش هم نیازی نیست آشپزخونه رو با روشن کردن فر گرم بکنید. فقط کافیه شکلات رو آب کنید و با خامه و پنیر خامه ای زده شده مخلوط کنید. به همین راحتی مواد داخل چیز کیک شکلاتی یخچالی آماده میشه. اونم یه چیز کیک خوشمزه و لذیذ که باید مراقب باشید انگشتهاتون رو باهاش نخورید. اگه چیز کیک یخچالی رو قبلا درست کرده باشید میدونید که تهیه ش با پایه بیسکویت خیلی ساده است. پس هیچ جای نگرانی نیست و اگه تجربه کمی در آشپزی دارید هم از پس این دستور تهیه ساده بر میاید. چیز کیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه هم به همین ترتیب تهیه میشه. امیدوارم این چیزکیک رو هم مثل بقیه انواع چیز کیک درست کنید و در کنار عزیزان از طعم عالیش لذت ببرید.

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی یخچالی

 

مرحله اول: آماده کردن مواد و پایه بیسکویتی چیز کیک

برای یک قالب کمربندی متوسط حدودا نیاز به دو پیمانه بیسکویت پودر شده دارید. بیسکویت ها را در غذاساز میکس کنید یا داخل کیسه زیپ دار بریزید و با وردنه روی آن بکوبید تا کاملا پودر شود. کره آب شده و شکر را به بیسکویت اضافه کنید. به خوبی مواد را مخلوط کنید. سپس داخل قالب بریزید. کف و دیواره قالب را به ضخامت یکنواخت با خمیر بپوشانید. یک ساعت در یخچال قرار دهید تا پایه چیز کیک یخچالی شکلاتی خودش را بگیرد.

  مواد چیز کیک شکلاتی بیسکویتی  

مرحله دوم:

شکلات چیپسی را در شیرجوش روی شعله خیلی کم مدام هم بزنید تا آب شود. یا متوانید آن را در مایکروفر قرار دهید. هر 20 ثانیه خارج کنید و هم بزنید تا زمانی که مایع یکدستی شود.

ذوب کردن شکلات چیز کیک  

مرحله سوم:

در کاسه بزرگی، پنیر خامه ای، شکر و کره را با همزن برقی بزنید تا نرم و یکنواخت شود.

زدن پنیر خامه ای  

مرحله چهارم:

شکلات آب شده را اضافه کنید و با درجه کم همزن بزنید تا با مواد دیگر به خوبی ترکیب شود.

مخلوط با شکلات  

مرحله پنجم:

حال خامه قنادی (خامه فرم گرفته) را نیز اضافه کنید و مخلوط نمایید. مخلوط حاصل را داخل قالب محتوی پایه بیسکویتی بریزید. سطحش را با پشت قاشق یا با پالت صاف کنید.

مواد روی پایه بیسکویتی  

مرحله ششم:

دو تا چهار ساعت، چیز کیک شکلاتی با پایه بیسکویتی را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس با خامه قنادی و شکلات رنده شده تزئینش کنید. میتوانید از میوه هایی مثل توت فرنگی هم استفاده کنید.

چیز کیک در قالب کمربندی  

نکات کلیدی تهیه چیز کیک شکلاتی یخچالی

- میتوانید از شکلات رنده شده یا حلقه های شکلات استفاده کنید.

- برای درست کردن حلقه های شکلات، یک شکلات تخته ای را چند ثانیه در مایکروفر گرم کنید. سپس با استفاده از پوست کن لایه های نازکی از شکلات جدا کنید.

-  همچنین میتوانید برای تزیین چیز کیک شکلاتی یخچالی میتوانید خامه قنادی را با قیف و ماسوره روی کیک بریزید یا به سادگی با قاشق روی آن بمالید. برای خرید خامه قنادی میتونید به فروشگاه آنلاین ایران کوک سری بزنید.

- اگر میخواهید پایه بیسکویتی چیز کیک شما هم شکلاتی باشد به جای مواد گفته شده از این جایگزین ها استفاده کنید: 250 گرم بیسکویت اوریو، 100 گرم کره و دو قاشق غذاخوری پودر قند. کراست را به همان ترتیب گفته شده آماده کنید و در یخچال قرار دهید.