تارت بلوبری

بلوبری ها در این تارت خوشمزه می درخشند. خمیر سریعا آماده می‌‌شود و برای جلوگیری از چسبیدن به ظرف، روی کاغذ روغنی قرار می گیرد و رول می شود. بلوبری ها به همراه مقدار کمی شکر و خلال پوست لیمو در وسط خمیر قرار می گیرند و گوشه های خمیر تا می‌شود. تمام مواد به همراه کاغذ روغنی به فر منتقل می شوند و تقریبا پس از 30 دقیقه شما با یک تارت بلوبری خوشمزه روبرو می شوید.

طرز تهیه: آرد، شکر و نمک را داخل یک کاسه متوسط کاملا مخلوط کنید. کره را به مواد اضافه کرده و میکس کنید. کره را با استفاده از مخلوط کن یا دو عدد چاقو به تکه هایی به اندازه نخود ببرید.

مواد را با 5 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید تا خمیر تشکیل شود. در صورت نیاز یکی دو قاشق دیگر هم اضافه کنید. خمیر را روی میز بچرخانید و آن را به شکل صفحات 15 سانتی متری ببرید. با پلاستیک آن را بپوشانید و حداقل به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید.

فر را با دمای 205 درجه گرم کنید و سینی فر را در طبقه وسط فر قرار دهید.

خمیر را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه در دمای اتاق بماند تا نرم شود.

یک قسمت از کاغذ روغنی را ببرید (حدودا 14 سانتی متر) و روی میز قرار دهید و آن را با آرد بپوشانید. خمیر را از پلاستیک خارج کنید و و روی کاغذ قرار دهید. خمیر را نیز با آرد بپوشانید. خمیر را به شکل دایره های حدودا 10 سانتی متری رول کنید. خمیر و کاغذ را داخل کاغذ دیگری قرار داده و به مدت 20 دقیقه در یخچال بگذارید تا سفت شود.

وقتی خمیر آماده شد، شکر، نشاسته ذرت، خلال پوست لیمو و نمک را در یک کاسه بزرگ ریخته و مخلوط کنید. بلوبری ها و آب لیمو را اضافه کرده و هم بزنید تا بلوبری ها پوشانده شوند.

بلوبری ها را در وسط خمیر قرار دهید به طوری که 1 تا 1/5 سانتی متر از لبه های خمیر فاصله داشته باشند.

  phpthumb_generated_thumbnail   هر 1/5 سانتی متر از خمیر را تا کرده و به آن شکل دهید.     110   بر روی بلوبری ها فشار وارد کنید تا صاف شوند.   2   با استفاده از قلم مو به لبه های خمیر آب بزنید و در صورت نیاز از شکر دانه درشت برای درخشان کردن خمیر استفاده نمایید. سینی را از فر خارج کرده و تارت را به همراه کاغذ روی آن قرار دهید. پخت را به مدت 35 تا 40 دقیقه یعنی تا زمانی که خمیر به رنگ طلایی و بلوبری ها به شکل حباب در بیایند ادامه دهید. سینی را از فر خارج کرده و اجازه دهید تارت به مدت 10 دقیقه بر روی پایه آهنی خنک شود. تارت را به همراه کاغذ از سینی خارج کنید و دوباره به مدت 20 دقیقه بر روی پایه آهنی قرار دهید تا خنک شوند. پیش از سرو تارت، کاغذ را جدا کنید.  

 می تونی نان تارت آماده رو از فروشگاه اینترنتی ایران کوک با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت بخری و در کمترین زمان تحویل بگیری:)

خرید نان تارت آماده